به بهانه روز خبرنگار

لحظات تلخ و شیرین با مردم کاشان

آرزو تقاعدی

شروع کار من در حوزه رسانه پخش  عکس و کلیپ هایی در صفحه خودم در اینستاگرام بود که از جاذبه های کاشان و دغدغه های مردم و مشکلاتی که روزمره باهاشون درگیر هستند، به مرور این گزارش ها مورد توجه قرار گرفت و شدم شهروند خبرنگار و عضو تیمی از رسانه مردمی و پر مخاطب اهل کاشانم.

آرزو تقاعدی عکاس و خبرنگار اهل کاشانم

وقتی می رفتم با مردم در مورد مشکلاتشون حرف بزنم خیلی راحت باهام دردودل می کردند و از مشکلاتشون می گفتند، مردم کاشان مردمان خونگرمی هستند چه غریبه باشی چه آشنا، وقتی پیششون میری و شروع میکنی باهاشون حرف زدن دل نمیکنی از برخورد خوبشون، از رفتارشون، از محبتی که بهت دارند، نه شما آنها را میشناسی و نه آنها شما را، ولی انقدر گرم صحبت و صداقتشون میشی که آخر مجبوری به زور ازشون دل بکنی.

ولی خب گاهی برخی مردم برای صحبت مقاومت می کردند و تا متوجه می شدند که خبرنگار هستم و برای رسانه اهل کاشانم کار میکنم می ترسیدند!

ترس؟ به آنها می گفتم برای چی می ترسید؟ من قراره صدای شما بشم تا باهم مشکل به وجود آمده رو حل کنیم اما آنها کماکان می ترسیدند و می گفتند اگه تصویرمون پخش بشه میان و مارو با خودشون می برد .نمیدونم این طرز فکر از کجا اومده بود!

واقعیتش اینه در کنار تمام لحظات خوب ، خیلی وقتا برام اتفاقات بدی می افتاد،  سراغ برخی سوژه ها یا مشاغل که می رفتم می خواستند بهم حمله کنند و شاکی بودن چرا ایراداتشون می خواهم بیان کنم، نسبت بهم گارد می گرفتند، گاهی حتی توهین می کردند و گاهی هم تهدیدم می کردند ولی تا آنجایی که می شد من کارم را انجام می دادم، چون برای خبرنگاران در این مواقع مردم  و حل مشکلات شهر مهم بوده و است.

حضور من در رسانه اهل کاشانم یک نقطه عطف در زندگیم بوده است نکاتی را در کنار تک تک اعضای تیم اهل کاشانم  فراگرفته ام که برایم یک دنیا می ارزد، با عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار به تمام خبرنگاران کاشان و به امید موفقیت برای آنها برای حل مشکلات شهر و مردم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *