بحران آب در منطقه کاشان

قطع منطقه‌ای آب در قمصر کاشان

«به اطلاع می‌رساند به علت محدودیت منابع آبی و کاهش حجم آب مخازن شهر قمصر، قطعی آب در قمصر بصورت منطقه‌ای وجود خواهد داشت.»

«به اطلاع می‌رساند به علت محدودیت منابع آبی و کاهش حجم آب مخازن شهر قمصر، قطعی آب در قمصر بصورت منطقه‌ای وجود خواهد داشت.»

این پیامی است که شهروندان قمصری امروز جمعه از اپراتور گویای آبفا دریافت کردند.

قمصر کاشان

قائم مقام مدیرعامل و مدیر روابط عمومی شرکت آبفای کاشان در این باره به اهل کاشانم گفت: منابع تامین آب شرب در منطقه به ویژه در مناطق کوهستانی مانند قمصر محدود است و حضور مسافران و گردشگران در پایان هفته در این مناطق سبب بروز مشکل در تامین آب مصرفی شهروندان می‌شود که برای جلوگیری از قطع مستمر ، آب مناطق مختلف شهر بصورت چرخشی و بطور موقت حداکثر ۳ ساعته قطع می شود .

«سید محمد مسافری» تصریح کرد: از آغاز فصل گرما تاکنون تلاش شده با مدیریت میزان فشار شبکه، این بحران مدیریت شود اما امروز در قمصر، مصرف آب به ۶۵ لیتر در ثانیه رسید درحالی که میزان ورودی آب وارد شده به شبکه نهایت ۵۰ لیتر است و همین موضوع سبب قطع موقت آب در برخی از مناطق شد.

مسافری استفاده از آب شرب برای آبیاری باغچه‌های شخصی را یکی دیگر از مشکلات مناطق خوش‌نشین کاشان دانست و گفت: متاسفانه با وجود درخواستهای پیاپی شرکت آبفا، برخی از شهروندان همچنان از آب شرب برای آبیاری استفاده می‌کنند و این آبیاری نیز بیشتر در روزهای پایان هفته و همزمان با تعطیلات انجام می‌شود. این مصرف بی‌رویه نیز مشکلات ساکنان این مناطق را مضاعف کرده است.

مدیر روابط عمومی آبفا تصریح کرد: مشکل قطعی آب این مناطق تا پایان امروز مرتفع می‌شود ولی ما با توجه به افزایش گرمای هوا، کاهش نزولات آسمانی و کمبود منابع، چاره‌ای جز استفاده بهینه از منابع موجود نداریم و تنها با همکاری شهروندان می‌توان از این نوع بحران‌ها عبور کرد.

گفتنی است چند روز پیش نیز رسانه‌های محلی روستای رحق از کمبود آب و جیره‌بندی در این روستا خبر داده بودند.
.
.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *