• شناسه خبر : 2501

غفور، بهترین پشت خط زن مسابقات والیبال آسیا شد + افتخارات ورزشی غفور

امیر غفور والیبالیست کاشانی تیم ملی ایران به عنوان بهترین پشت خط ‌زن مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، عصر امروز در دیدار فینال بیستمین دوره جام ملت های آسیا تیم ملی ایران موفق شد در سه ست متوالی تیم استرالیا را شکست دهد تا برای سومین بار قهرمان این مسابقات شود.

امیرغفور در هر سه دوره این مسابقات که ایران توانسته قهرمان شود در ترکیب این تیم حضور داشته است.

 

غفور در اولین دوره حضورش در تیم ملی در سن 19 سالگی در جام ملت های آسیا در سال 2011 که به سرمربیگری ولاسکو در تهران برگزار شد اولین قهرمانی خود را کسب کرد.

غفور دو سال بعد در ترکیب ایران در جام ملت های 2013 در دوبی برای دومین دوره متوالی قهرمان شد و توانست عنوان بهترین پشت خط زن این رقابت ها را کسب کند تا اولین جایزه معتبر خود را در این مسابقات به دست آورد.

در سال 2015 ایران با وجود اینکه میزبان بود با شکست در فینال مقابل ژاپن نایب قهرمان شد و در سال 2017 مقامی بهتر از پنجمی کسب نکرد.

گفتنی است غفور دو مدال طلا بازی های آسیایی 2014 اینچئون و 2018 جاکارتا را در کارنامه ورزشی خود دارد.

غفور همراه با تیم ملی ایران در سال ۲۰۱۶ در مسابقات انتخابی المپیک توانست بعد از ۵۲ سال به عنوان به المپیک ۲۰۱۶ ریو صعود کند.

یک مقام چهارمی لیگ جهانی و کسب مقام سومی و مدال برنز در جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۷ از دیگر افتخارات این ملی پوش کاشانی است.

همچنین عنوان نایب قهرمانی با تیم ملی در جام جهانی نوجوانان در سال 2009 در کارنامه ورزشی امیرغفور دیده می شود.

امیرغفور در تاریخ 16 خرداد سال 70 در کاشان به دنیا آمد و فعالیت ورزشی خود را تا 23 سالگی در باریج اسانس این شهر دنبال کرد. وی هم اکنون به عنوان یکی از موفق ترین لژیونرهای والیبال ایران به تیم لوبه ایتالیا پیوسته است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *