• شناسه خبر : 6088

در بیمارستان شهید بهشتی کاشان اتفاق افتاد

عمل جراحی موفق بیمار ۶۵ ساله کرونایی مبتلا به بیماری قلبی

بیمار ۶۵ ساله اهل کاشان مبتلا به بیماری کرونا وسکته حاد قلبی،با انجام بموقع آنژیوپلاستی ، جان دوباره ای یافت.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی بیمارستان، دکتر حسن رجبی مقدم متخصص قلب و عروق و فلوشیپ فوق تخصصی اینترونشن درباره این خبر افزود : در هفته پایانی اسفند ۹۸،  آقای ۶۵ ساله اهل کاشان ، که بعلت بیماری شدید ریوی کرونا ، در بخش سی سی یو مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان با حال عمومی نامساعد بستری شده بود ، تحت عمل اورژانسی آنژیوپلاستی قرار گرفت.

مدیر گروه قلب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: این بیمار که جهت درمان بیماری شدید ریوی بستری و مورد درمان ضد کرونا قرار گرفته بود، در سیر درمان ، دچار سکته حاد قلبی شد که بلافاصله کادر پزشکی برای نجات جان این بیمار تصمیم گرفتند تا انجام عمل اورژانسی آنژیوپلاستی برای این بیمار انجام شود.

مسئول فنی بخش آنژیوگرافی بیمارستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این بیمار دارای سابقه فشار خون بالا،دیابت ،نارسایی کلیوی و انجام آنژیوپلاستی قبلی را داشت و خطر مرگ و میر بالا برایشان محتمل بود ، با توجه به سکته حاد قلبی ایجاد شده در سیر کرونا داروهای قلبی لازم بلافاصله برای این بیمار شروع شد و بعد از هماهنگی با پزشکان گروه های ریه و عفونی ، بیمار به صورت اورژانسی با احتیاطهای لازم و ویژه به بخش آنژیوگرافی منتقل و بلافاصله با حضور کادر پزشکی و پرستاری بخش ،عمل آنژیوپلاستی عروق کرونر در شرایط عفونی حاد تنفسی برای بیمار با موفقیت انجام شد.

دکتر رجبی مقدم گفت : با توجه به نتیجه آنژیوگرافی ،هر سه رگ ایشان انسداد داشتند که رگ مرتبط با سکته قلبی با موفقیت آنژیوپلاستی شد.

وی افزود : بیمار یک روز بعد از عمل آنژیوپلاستی با حال عمومی مساعد ترخیص شد و پس از ترخیص در منزل حال عمومی وی مساعد بوده و با مصرف داروهای قلبی و ریوی تحت مراقبت و قرنطینه می باشد. 

دکتر رجبی مقدم افزود: در طی بیماری کرونا بخش آنژیوگرافی فعال بوده و عمل های آنژیوگرافی ، آنژیو پلاستی و تعبیه باطری اورژانسی بطور شبانه روزی و  بدون تعطیلی توسط همکاران محترم گروه قلب و عروق و پرسنل ویژه و زحمتکش بخش کت لب انجام می شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *