عقب نشینی شهرداری کاشان از تجاری سازی پارکینگ چارسو

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، دو سال پس از شروع پروژه جنجالی چارسو که شهرداری از آن به عنوان پارکینگ تجاری فرهنگی نام می‌برد حالا سعید ابریشمی راد شهردار کاشان در گفتگو با رسانه متبوع شهرداری از حذف تلویحی کاربری تجاری این مجتمع خبر می‌دهد.


شهردار کاشان در گفتگو با شهران می‌گوید: بنا بود طبقه همکف چارسو کاربری تجاری و فرهنگی داشته باشد که سرانجام با همکاری مجری و سرمایه‌گذار پروژه قرار شد این فضا را به آقای مرشدی که به دنبال تأسیس موزه‌ فرش دستبافت بودند، واگذار کنیم.

ابریشمی‌راد در رابطه با کاربری سایر فضاهای مجتمع چارسو خاطرنشان کرد: طبقات منفی یک و منفی دو این مجتمع با زیربنای ۸ هزارمتر همچنان کاربری پارکینگ خواهد داشت که با سرمایه شهرداری تکمیل و سپس مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

پروژه پارکینگ چارسو و حرف و حدیث‌ها پیرامون کاربری تجاری این مجتمع در یک قدمی بازار کاشان و نیز ساخت و ساز در مجاور دو خانه تاریخی مجاور این پروژه، جنجال‌های متعددی را در این خصوص ایجاد کرده بود.

طرح چارسو موسوم به پارکینگ تجاری باب الحوائج کاشان طرحی است با وجود مخالفت‌های میراث فرهنگی و راه و شهرسازی و صدور پنج حکم قضایی برای توقف کار در جوار خانه تاریخی وثقی و حریم بلافصل خانه ثبتی تاریخی مقدم ادامه پیدا کرد اما در نهایت در دی ماه سال گذشته دادگاه تجدید نظر، شهرداری کاشان را محکوم کرد.

از پروژه چارسو در کنار پروژه مجتمع مجاور خانه بروجردی ها بعنوان دو پروژه پر سر و صدای شهرداری کاشان در یکی دو سال اخیر نام برده می شود که بر خلاف ضوابط میراث فرهنگی احداث شد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *