طومار اهالی کامو و چوگان و الزگ/ خواستار بازگشت مجدد حوزه قضایی این منطقه به کاشان هستیم

اهالی کامو و چوگان و الزگ با امضا استشهادیه ای از رئیس قوه قضائیه خواستار بازگشت مجدد حوزه قضایی این مناطق به کاشان شدند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم،از یکم اردیبهشت ماه حوزه قضائی جوشقان قالی و کامو و چوگان از شهرستان کاشان جدا و امور آن به حوزه قضائی بخش میمه شهرستان شاهین شهر واگذار شد.

این اقدام که بر خلاف ماده ۱۴ آیین نامه تقسیمات کشوری محسوب می شود بدون طی کردن فرآیندهای اداری توسط شورای شهر جوشقان قالی پیگیری شده بود که موجب ردوبدل شدن مکاتبات بین ادارات دولتی کاشان با نهادهای قضایی مبنی بر ناهماهنگی و چالش در انجام وظایفشان خواهد شد و در نهایت اعتراضات اهالی کامو وچوگان والزگ و‌ کلوخ نیز منجر به امضا استشهادیه  طومار مانندی خطاب به رئیس قوه قضائیه شد.

در متن استشهادیه اهالی کامو وچوگان و الزگ آمده است که: «احتراما، اینجانبان، امضاکنندگان ذیل؛ ساکنان نقاط جمعیتی شهری و روستایی ( کامو و چوگان _الزگ و….) از توابع شهرستان کاشان ( که در طرح ساماندهی شهرستان و در قالب: تقسیمات کشوری و حوزه های سیاسی، عمرانی، امنیتی، فرهنگی، انتظامی، اجتماعی، کشاورزی، صنعتی، ورزشی، گردشگری، میراث فرهنگی، ثبت احوال، ثبت اسناد و املاک ، قضایی، آموزشی، منابع طبیعی، محیط زیست ، بهداشتی و درمانی، ارتباطات، مسکن و شهرسازی ، راهداری، آب و فاضلاب، منابع امور آب ، شورای برنامه ریزی و…) از توابع شهرستان کاشان بوده و هستیم.

اخیرا با درخواست و پیگیری شورای اسلامی شهر جوشقان قالی نقطه جمعیتی همجوار، علاوه بر حوزه قضایی جوشقان قالی متاسفانه بدون اطلاع و‌ بدون هماهنگی و بدون رضایت مردمی باعث تغییر حوزه قضایی کامو و چوگان، الزگ و…( انتزاع از شهرستان کاشان) و الحاق به میمه ( شهرستان شاهین شهر و میمه) در ۱۲ کیلومتری جوشقان شده اند.

فلذا استدعا داریم مقام عالی و محترم قوه قضائیه دستور فرمایند حوزه قضایی نقاط جمعیتی شهری و روستایی کامو و چوگان و الزگ و…. کما فی السابق به شهرستان کاشان الحاق گردد.»


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *