• شناسه خبر : 3348

صدور احکام قضایی حبس و جریمه برای شکارچیان متخلف در کاشان

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان از صدور احکام قضایی پرداخت جریمه نقدی و حبس برای متخلفان صید و شکار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حسین خادمی اظهار کرد: در پرونده ای برای یک متخلف صید که اقدام به شکار غیر مجاز یک رأس کل وحشی در زیستگاه های این شهرستان کرده بود حکم قضایی  پرداخت جزای نقدی صادر شد.

وی افزود: این متخلف پس از طی مراحل دادرسی در دستگاه قضایی با توجه به صدور رای محکومیت در دادگاه بدوی، دادگاه تجدید نظر نيز پس از تحقيقات و بررسي هاي صورت گرفته با استناد ماده ۴۵۸ قانون مجازات اسلامي و ساير موازين قانوني، اين متخلف را محکوم به پرداخت دو میلیون و 250 هزار تومان جزاي نقدي کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در پرونده ای دیگر برای شکارچیانی که اقدام به زنده گیری 4 قطعه پرنده سهره طلایی در زمان ممنوعه کرده بودند رای شش ماه حبس تعزیری صادر شد.

خادمی گفت: متخلفین صید پرنده های سهره طلایی بعد از دستگیری  به مراجع قضایی ارجاع شد و دادگاه بدوی پس از دفاعیات متهمان و سایر قرائن اثباتی، بزه های انتسابی را محرز دانسته و با استناد به مفاد مواد 10 و 11 قانون شکار و صید هر یک از متهمین را به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

گفتنی است در زیستگاه های حیات وحش، شکار و حتی اقدام به شروع به شکار توسط متخلفان شکار، جرم است و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید، متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می‌گیرند.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *