شهردار کاشان استیضاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی شورای شهر ، در صد و بیست و یکمین نشست رسمی شورا که بصورت غیر علنی و بدون خبرنگاران برگزار شد با استناد ماده 83 اصلاحی قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مقرر شد: با توجه به نظر کلیه اعضای شورا در خصوص عملکرد ضعیف شهردار و عدم انجام پروژه هایی که کلنگ زنی شده و هیچگونه اقدامی نشده است با عنایت به قانون نسبت به طرح سوال (استیضاح) و ابلاغ به شهردار و پاسخگویی در مهلت قانونی اقدام گردد .

همچنین مقرر شد سوالات به طور کتبی توسط درخواست کنندگان به ریاست شورا اعلام و رئیس شورا مراتب را به شهردار ابلاغ نماید تا پس از مهلت قانونی جهت دریافت پاسخ از سوی شهردار در جلسه رسمی دیگری تصمیم گیری شود.

گفتی است طبق ماده ۸۳، رئیس شورا سؤال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف 10 روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق العاده شورا و پاسخ به سؤال می باشد.  شورا پس از طرح سؤال یا سؤالات و جواب شهردار رأی موافق یا مخالف خواهد داد. در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل اعضا رأی مخالف دهد، شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *