سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

شناسایی یک مسافر مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در منطقه کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم مهدی دلاوری پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح غربالگری بیماران کرونایی در قالب طرح تشدید گام چهارم از 18 اسفند سال گذشته آغاز شده‌است، اظهار داشت: تاکنون چهار هزار و 418 تست سریع از افراد مشکوک گرفته شده‌است که از این میزان 340 مورد یعنی 7.7 درصد مثبت بوده است.


وی با بیان اینکه از 25 اسفند سال گذشته تا 6 فرودین امسال سه هزار و 192 بازدید از مراکز مختلف انجام شده‌است، ابراز داشت: در قالب این بازرسی‌ها سه هزار و 344 کیلوگرم مواد غذایی معدوم، 23 واحد پلمب و 30 واحد هم به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر 8 بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در منطقه کاشان شناسایی شده‌است، تصرییح کرد: شش نفر از این افراذ بین 31 تا 40 سال و دو نفر دیگر بالای 41 سال بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک بیمار از این مجموع مسافری بوده‌است که به کاشان سفر کرده‌بود، خاطرنشان کرد: احتمال اینکه تعداد بیشتری از افراد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در منطقه کاشان داشته باشیم، وجود دارد.

دلاوری افزود: ابتلای اطفال به نوع جهش یافته ویروس کرونا با تب، استفراغ و اسهال شدید همراه است و لازم است در صورت مشاهده هرکدام از این نشانه‌ها در کودکان سریعا به پزشک متخصص مراجعه شود.

وی با بیان اینکه در دی ماه 16 درصد و در بهمن 13 درصد تست‌های PCR کرونا مثبت گزارش می‌شد، بیان داشت: متاسفانه این میزان در فروردین امسال به 31 درصد رسیده‌است که این نشان از افزایش دو برابری تست‌های مثبت در قبال کل تست‌های گرفته شده‌است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار دز واکسن کرونا به کادر درمان و سالمندان تزریق شده‌است، گفت: اقشار آسیب پذیر و افراد دارای بیماری‌های خاص نیز به زودی واکسیناسیون آنها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از تجمعات و مراسم‌ها بدون رعایت فاصله اجتماعی بیان داشت: برای برگزاری هیچ مراسمی مجوزی داده نمی‌شود چراکه حضور افراد در تجمعات یکی از کانون‌های اصلی شیوه ویروس کروناست.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *