متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

شرایط کرونایی کاشان در آستانه قرمز شدن

احمد نجفی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه تعداد مراجعان سرپایی به مراکز تشخیصی و درمانی نسبت به هفته گذشته تقریبا دو برابر شده است، اظهار داشت: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای منطقه کاشان هم حدود ۸۰ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته ایم.

وی با بیان اینکه با توجه به تجربیات گذشته افزایش آمار بستری ها متاسفانه امکان دارد تداوم داشته باشد، ابراز داشت: در صورتی که روند کنونی ادامه داشته باشد در آستانه سال جدید و نوروز باستانی متاسفانه شرایط شهرمان ممکن است خطرناک شود.

متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به در پیش بودن نوروز و تعطیلات نوروزی تصریح کرد: با توجه به اینکه کاشان یک شهر گردشگرپذیر است و احتمال ورود گردشگر بسیار بالاست باید مسئولین محلی و کشوری برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در منطقه کاشان ورود گردشگر و مسافرین نوروزی را به کاشان ممنوع کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونایی کاشان زرد است، تاکید کرد: در واقع شرایط کنونی کاشان با افزایش موارد بستری زرد نیست و در آستانه قرمز شدن است.

نجفی با اشاره به اینکه به دلیل افزایش ناگهانی بستری بیماران کرونایی امروز یک بخش دیگر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان برای بیماران کرونایی اختصاص یافت، افزود: بیش از یکسال است که کادر بهداشتی و درمانی در مبارزه با کرونا هستند و به شدت خسته شده اند و در واقع تحمل موج دیگری از شیوع ویروس کرونا را ندارند.

وی با اشاره به اینکه اکثر بیماران بستری شده بدحال و به صورت خانوادگی بستری شده اند، گفت: متاسفانه افزایش حضور در تجمعات خانوادگی و اجتماعی و همچنین مراسم های شادی و عزا و آیین های مذهبی آنهم بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، امکان دارد کاشان را با یک فاجعه در آستانه نوروز و سال جدید روبرو کند.

متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه نه فقط مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی بلکه مسئولین هم در اتخاذ تصمیمات موثر و سریع در مبارزه با کرونا باید تاثیرگذار باشند، بیان داشت: امیدواریم در آستانه سال جدید با همکاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات نوروز امسال را برای خود و خانواده هایمان خاطره انگیز کنیم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *