سکوت عجیب فرمانداری و اداره ارشاد در برابر بازداشت یک خبرنگار در کاشان

چند روزی است که از خبر عجیب پلمب اداره ورزش و جوانان توسط اداره اوقاف میگذرد که حواشی آن کماکان در فضای خبری و رسانه ای کاشان دست به دست می‌شود‌.


پلمب یک اداره دولتی توسط اداره دیگر دولتی همانقدر عجیب است که بفهمیم در این کش و قوس خبرنگار رسمی خبرگزاری دولتی ایران در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته و علاوه بر تخریب دوربین عکاسی آن که آنهم اتفاقا جزء اموال دولتی است؛ چند ساعتی این خبرنگار که از کارمندان دولت است نیز بازداشت شد.

کاشان همیشه سرشار از عجائب و اتفاقاتی است که شاید در هیچ کجای ایران و حتی در دنیا رخ نداده است ولی چینش و سیکل اتفاقاتی که در مورد پلمب اداره ورزش و جوانان کاشان رخ داد یک نمونه ماندگار برای اوضاع مدیریتی این شهر با تمدن ۷ هزار ساله است.!

اینکه مقامات و مسئولین این شهر در این موضوع روزه سکوت گرفته است به کنار ولی اینکه آقای فرماندار که بالاترین مقام اجرایی در این شهر و به نوعی نماینده دولت در این دیار است در مقابل اتفاقی همانند سوء قصد به خبرنگار ایرنا -همان خبرگزاری که ایشان و تیم همراه برای گرفتن صفحه مستقل برای کاشان حتی تا تهران سفر کردند و با مدیرعامل ایرنا دیدار کردند و جلسه گذاشتند- معنای خاصی دارد که حداقل ما از فهم آن ناتوان هستیم و احتمالا خود آقای فرماندار از آن اطلاع دارد.

از سوئی دیگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی مسائل مربوط به خبرنگاران است نیز سکوت را بر هر واکنش دیگر ترجیح داده است تا اهالی خبر و رسانه بیش از پیش متوجه شوند که در این دیار و نزد مدیران آن دارای کمترین ارزش هستند و کمتر مدیری پیدا می شود که میز و پست و قدرت را فدای حداقل حقوق خبرنگارانی کند که زبان گویای مردم در جامعه هستند.

از بد روزگار موقعی زخم این اتفاقات در بین اهالی خبر و رسانه کاری تر می شود که متوجه می شویم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی یا همان ایرنا و اداره اوقاف و امور اسلامی به عنوان یک ضلع این اتفاقات هر سه از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند! این یعنی اگر فرماندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی دولتی در شهرستان را کنار بگذاریم؛ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حتی از حمایت همکار درون وزارتخانه ای خود در ایرنا شانه خالی کرده است.

البته قایل ذکر است که خوشبختانه برخی از خبرنگاران و صاحبان رسانه به صورت خودجوش در حمایت صنفی از همکار خود سنگ تمام گذاشتند ولی اینکه آقایان و مدیران کاشانی تا به این حد منفعل عمل کردند هرچند عجیب نبود ولی باز هم اتفاق افتاد.

علی ایحال روز خبرنگار نزدیک است و مطمئنا برخی برای ارائه گزارش عملکرد به مدیران بالادستی این چند روز با حضور در دفاتر خبری خبرنگاران لابد می خواهند به آنها خسته نباشید بگویند و این روز را به آنها تبریک بگویند بدون اینکه پاسخگوی رفتارهای متناقض و دوگانه خود در ارتباط با برخورد با خبرنگاران باشند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *