سفر رئیس سازمان محیط زیست به کاشان در سایه بایکوت رسانه‌ها

مسوولین و مدیران کشوری به دعوت شخص یا اشخاصی حالا به هر دلیل رفاقت، رودربایستی و یا…سفر می‌کنند بدون اینکه مردم و حتی نمایندگان افکار عمومی یا همان خبرنگاران از این سفرها مطلع باشند و آقایان در کمال صحت و سلامت و روی و دل خوش بدون هیچ دردسری به کاشان سفر کرده و عکسها و فیلمهای یادگاری با آقایان گرفته می‌شد و در نهایت با بازگشت فتوحانه خود به مرکز استان یا کشور غائله برای دعوت کنندگان ختم به خیر می‌شود.

 اما اینکه سفر مسوولین و مدیران کشوری واقعا به چه دلیل بوده است که حتی خبرنگاران هم نباید از آن مطلع باشند بیشتر این شائبه را ایجاد می‌کند که این سفرها و عکس ها و فیلم‌های منتشر شده پس از آن بیشتر برای نشان دادن فرد یا افرادی است که در تصاویر حضور دارند که بگویند ما اینجاییم و آنجا! نیستیم.

القصه؛ سلاجقه رییس سازمان محیط‌زیست کشور هفته گذشته در سفری کوتاه به کاشان و دانشگاه کاشان به ریاست عباس کتابی به همراه سیدجواد ساداتی نژاد وزیر و نماینده سابق، جلسه گرفتند و با هم گفت‌و‌گو کردند و نشست و برخاست کردند و در نهایت عازم پایتخت شدند بدون اینکه حتی از خبرنگاران منطقه کاشان و آران و بیدگل دعوت کنند تا حداقل جناب آقای رییس سازمان محیط زیست جوابگوی مطالبات نمایندگان رسانه های گروهی منطقه باشند.

کاشان و آران و بیدگل با مخاطرات و تنش های فراوانی روبرو است که بخش بسیار زیادی از آن مربوط به مشکلات زیست محیطی است. از مشکلات کم آبی و وجود و وفور صنایع آب بر گرفته تا آلودگی هوا و فرونشست زمین و تاراج معادن و منابع زیست محیطی که برای هر کدام می توان روزها و هفته ها و سالها نوشت.

نمی‌دانیم چرا؟!

واقعا چرا دانشگاه کاشان که مهمترین برنامه های خود را مبتنی و با اتکا بر جامعه محوری تعریف کرده و در بوق و کرنا کرده است درباره مخاطرات و تنش های زیست محیطی، رییس سازمان مربوطه را به شهر دعوت می کند ولی حاضر نیست حتی آقای رییس در جمع خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی مردم حضور پیدا کند یا اینکه نشستی با فعالان زیست محیطی شهرستان و منطقه داشته باشد؟!

چرا راه دور برویم، درست در جوار همین دانشگاهی که متولی محیط زیست کشور در آن حضور داشت شهرک صنعتی راوند است که آلایندگی برخی از واحدهای صنعتی آن آنقدر از رسانه ها پخش شده و با بی‌توجهی محیط زیست روبرو بوده که دیگر آدم انگشت به دهان می‌ماند!

حتما آقایان به تجربه درک کرده اند که دیگر نمی توانند بر روی فراموشی مردم حساب کنند و یا نخواهند توانست با شانتاژ خبری و رسانه ای بخواهند افکار عمومی را نسبت به موضوعات مبتلابه مردم منحرف کنند پس بهتر است در زمان مدیریت خود همیشه در کنار مردم باشند چراکه این پست ها همه گذرا و موقتی است و امانتی است که باید در کوتاهترین زمان ممکن آن را به فرد بعدی واگذار کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *