• شناسه خبر : 20949

سرانجام واگذاری خانه بروجردی/ از تایید میراث تا تکذیب صندوق توسعه

در چند روز اخیر مجددا بحث واگذاری خانه بروجردی کاشان در رسانه های سراسری  مطرح شد، موضوعی که چند هفته قبل در کاشان  رسانه ای شده که با  واگذاری خانه بروجردی ‌ کاشان⁩ به سرمایه گذار هتل جنب این خانه،  ایشان یک اداره برای میراث فرهنگی بسازد.

چند هفته پیش بود که احمد دانایی نیا رییس میراث فرهنگی کاشان در واکنش به این موضوع در نشست خبری با اصحاب رسانه اصل واگذاری خانه بروجردی به بخش خصوصی را تایید کرد و گفت: بسته پیشنهادی این واگذاری  آماده شود پس از تایید استان برای وزارتخانه ارسال خواهد شد.

مهدی عرشی فعال حوزه میراث در این باره به فراز می‌گوید: «بحث فروش خانه تاریخی بروجردی تنها در کاشان مطرح بوده است و زمانی که آقای ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان بودند از این موضوع اطلاع داشته‌اند. این در صورتی است که هیچ نامه نگاری و مصوبه‌ای برای فروش خانه تاریخی بروجردی وجود نداشته است». 

اما پس از انتشار این خبر، صندوق توسعه و احیا در واکنش به این مطلب گفته هیچ برنامه‌ای برای واگذاری خانه بروجردی‌ها ندارد

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: مرجع واگذاری و مشارکت پذیری مردم برای مرمت و احیای بناهای تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی است و این صندوق فعلاً هیچ گونه برنامه‌ای برای جذب مشارکت مردم برای احیا و مرمت این بنا نداشته و ندارد.

@ahlekashanam


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *