ساداتی نژاد در نشست خبری خود مطرح کرد:

ساعت کارکرد و تعدیل پروانه چاه آب دو چالش کشاورزی کاشان

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: درباره چالش های پیش روی صنعت کشاورزی با دو مساله تغییر ساعت کارکرد و تعدیل پروانه بهره برداری چاه های آب کشاورزی مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، “سیدجواد ساداتی نژاد” در نشست خبری خود در عصر سه شنبه اظهار داشت: در موضوع ساعت کارکرد، پروانه چاه های کشاورزی با سه هزار ساعت برداشت آب در ماه صادر شده است ولی چاه ها 24 ساعته کار می کردند.

وی افزود: هیچ نظارتی بر میزان ساعت کارکرد چاه های کشاورزی نبوده است و کشاورزان کار کشت، آبیاری و توسعه باغات خود را بر این اساس انجام می دادند ولی با تصمیمات فعلی میزان برداشت آب به یک سوم رسیده و الان معیشت، کار و زندگی کشاورزان به رفتار ما بستگی دارد و آنها نیاز به آموزش دارند.

وی با اشاره به تعدیل پروانه 30 تا 50 درصدی بهره برداری آب چاه های کشاورزی گفت: ما الان با یک مساله زراعت و باغات مواجه هستیم که در زمینه زراعت کشاورز بر اساس مقدار آب خود محصول خود را کشت می کند و خسارتی نمی بیند ولی در بخش باغات درخت یک موجود زنده است و خشک شدن آن موجب خسارت و ضرر کشاورز می شود.

نماینده مردم کاشان در مجلس افزود: با توجه به این موضوع و پیگیری های صورت گرفته با متولیان امور و رایزنی با شورای حفاظت از منابع آب، قرار شده است تا برای جلوگیری از خسارت کشاورزان و تعدیل پروانه باغات استثنا قائل شوند.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه کاشان در حوزه آب و کشاورزی دچار چالش است، تصریح کرد: پارادوکس های طبیعی در منطقه قابل مشاهده است، از یک طرف با مشکل سیل مواجه هستیم و از یک طرف آب نداریم، از یک طرف مثلا 13 میلی متر بارندگی داریم ولی 3500 میلی متر با تبخیر مواجه هستیم.

وی با اشاره به طرح موضوع ایجاد بازار آب به وزرات نیرو گفت: وزارت خانه های نیرو و جهاد کشاورزی دو جزیره جدا از هم نیستند و باید باهم کار کنند زیرا هم توجه به کاهش برداشت آب اقدامی صحیح است و هم توجه و تامین معیشت کشاورزان در دستور کار باید قرار بگیرد.

نماینده مجلس کاشان تاکید کرد: علم امروز می گوید می توان با میزان آب کمتر، معیشت فعلی و درآمد کشاورز را بیشتر کرد که با کمک دو وزرات خانه باید نسبت به تغییر الگوی کشت، ایجاد کشت مکانیزه و ترویج گلخانه ها اقدام کنیم.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: متولی حل مسائل کشاورزی نماینده مجلس نیست بلکه پاسخگوی آن قوه مجریه، وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل جهاد کشاورزی استان و اداره جهاد کشاورزی شهرستان است ولی وقتی حرف مدیر شهرستان را کسی نمی خواند و کشاورز هم خواستار حل مشکلات حوزه خود است نماینده مجبور به پیگیری می شود.

وی در ادامه افزود: سطح مدیریتی کاشان شهرستانی است ولی مشکلات موجود در سطح استان است و عدم همخوانی سطح تشکیلاتی قوه مجریه و وسعت ظرفیت منطقه نشان می دهد بوروکراسی موجود ناکارآمد است و باعث عدم رفاه و نارضایتی می شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حل مشکلات کشاورزی کاشان نباید بین کشاورزان سطح شهر و روستا تفاوتی قائل شد و باید برای حل مشکلات آنها مانند تسهیلات بانکی باید از طریق نهادهای مربوطه اقدام کنیم.

ساداتی نژاد با اشاره به مثالی در باره حل مشکلات کم آبی گفت: در منطقه لتحر کشاورزان از آب زیرزمینی استفاده می کنند ولی سد بالادستی آنها در قمصر به دلیل سیل سال های گذشته پر شده بود که با هزینه 70 میلیون تومان رسوبات موجود برداشته شد و با توجه به بارندگی و سیلاب بهاری ذخیره آب خوبی فراهم شد و پیگیری های لازم برای افزایش ارتفاع پنج متری این سد در حال انجام است.

نشست خبری نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس

90 درصد صنعت فرش منطقه وارداتی است

نماینده مردم کاشان در مجلس با بیان اینکه تولید دستگاه های فرش در کاشان به یک سرمایه گذاری 50 میلیاردی لازم است، افزود: 90 درصد صنعت فرش ما وارداتی است، الیاف و مواد اولیه را از خارج می آوریم و بیشتر سهم ما در این صنعت حوزه نیروی انسانی و کارگری می باشد.

ساداتی نژاد در مورد مشکلات صنایع کاشان گفت: بیشترین مشکلات پیش روی صنایع منطقه تامین مواد اولیه، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است که با توجه به این موارد قوانین و دستورالعمل های فعلی باید بر اساس شرایط جنگ اقتصادی و تحریم تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه برای احداث سومین شهرک صنعتی در راوند کاشان 20 سال پیش مجوز صادر شده است،افزود: کارگروه آمایش استان اصفهان با ایرادات محیط زیستی خود مانع احداث آن شده و یکی از بهانه های موجود این است که شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان در حال حاضر 300 هکتار زمین خالی دارد.

ساداتی نژاد در ادامه تصریح کرد: مجوزهای ساخت شهرک ماهیان زینتی را در سال 95 گرفتیم که قبلا با تامین مشکل زمین مواجه بودیم ولی الان با مشکل تامین زیرساخت های این شهرک رو به رو هستیم .

وی افزود: با توافقنامه صورت گرفته با وزرای صنایع و معدن و جهاد کشاورزی قرار شده است که شهرک سوم صنعتی کاشان و شهرک ماهیان زینتی را در مجاورت هم ایجاد کنیم و با توجه به تمکن مالی شرکت شهرک های صنعتی مدیریت آن به این شرکت واگذار شود.

 

آغازعملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی از 15 تیر

ساداتی نژاد همچنین از شروع رسمی عملیات اجرایی فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی کاشان از 15 تیرماه با اعتبار 10 میلیارد تومان با مجری گری شرکت دولتی ایمیدرو خبر داد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به مشکلات معلمان خرید خدمت گفت: در برنامه توسعه ششم ایجاد مدارس حمایتی ممنوع است و نمی توان آن را برون سپاری کرد و الان پذیرفته نیست در کشور و کاشان با کمبود معلم مواجه باشیم ولی اجازه استخدام و جذب نفرات جدید صادر نشود.

وی درباره آخرین وضعیت استان جدید گلساران اظهار داشت: قرار بود در جلسه هفته قبل هیات دولت موضوع بار مالی آن بررسی شود که مطرح نشد، در جلسه روز یکشنبه هم بررسی نشد ولی این طرح در نوبت بررسی در جلسه هیات دولت است و حتی اگر دولت هم با آن موافق نباشد مسیر آن تغییری نمی کند و در صحن علنی مطرح خواهد شد.

ساداتی نژاد در پایان درباره نظرش درباره زیرگذر مدخل شهر گفت: اجرای این پروژه در حوزه فعالیت و تصمیم گیری شورای شهر و شهرداری کاشان است و اگر برای ایجاد همدلی هرگونه کمکی نیاز باشد انجام خواهم داد.


    (0) (0)

    تیر 13, 1398

    اقای ساداتی نژاددستتون دردنکنه اما گلساران اسم مسخره وبی معنی استان کاشان به این قشنگی این گلساران دیگه چه سیقه ای از کجا اومده اوناایکه این ایده مسخره گذاشتن خیلی بی ارزشن

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *