برای اولین بار توسط پایگاه خبری اهل کاشانم صورت می گیرد

رونمایی از دو بازی گمشده پرسپولیس در کاشان در خرداد 1361

در ادامه گزارش های پایگاه خبری اهل کاشانم حضور تیم پرسپولیس تهران در کاشان برای انجام مسابقه دوستانه با تیم های کاشانی به بررسی حضور این تیم برای سومین بار در خرداد ماه 1361 می پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، تیم فوتبال پرسپولس تهران در خرداد سال 1361 برای برگزاری دو دیدار دوستانه به کاشان سفر کرد که به مصاف دو تیم منتخب کاشان و تیم فوتبال عقاب کاشان رفت. تیم فوتبال پرسپولیس در کاشان

بازی نخست با تیم منتخب کاشان

تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین بازی خود در تاریخ پنجشنبه ششم خرداد 1361 مقابل تیم منتخب کاشان در ورزشگاه چهل جریب کاشان به میدان رفت و با نتیجه 5 بر2 به برتری رسید.

دراین بازی ناصر نورایی (2 گل)، غلامرضا فتح آبادی، ناصر محمدخانی و جواد حسن زاده برای پرسپولیس گلزنی کردند.

بازی دوم با تیم فوتبال عقاب کاشان

 تیم فوتبال پرسپولیس در دومین بازی خود در کاشان روز جمعه هفتم خرداد 61 در استادیوم ورزشی چهل جریب به مصاف تیم فوتبال عقاب کاشان رفت که در این دیدار موفق شد با نتیجه 7 بر 2 حریف خود را شکست دهد.

غلامرضا فتح آبادی (4 گل)، حمید درخشان، ناصرمحمدخانی و محمدمایلی کهن گلزنان پرسپولیس مقابل عقاب کاشان در این دیدار بودند و گل اول تیم عقاب  را حسن چراغ بکی با شوتی زیبا و از راه دور وارد دروازه بهروز سلطانی دروازه بان ملی پوش پرسپولیس کرد. 

این مسابقه تا حدود دقیقه 65 با برتری و اختلاف  یک گله پرسپولیس در جریان بود که بعد از تعویض های مرحوم نصیر عرب شهراب سرمربی وقت و موسس تیم عقاب کاشان و حضور جوانان کم تجربه در این مسابقه این اختلاف گل به ثبت می رسد.

علی پروین اسطوره و سرمربی- بازیکن وقت پرسپولیس در این دیدار به میدان نرفته و بعنوان سرمربی روی نیمکت این تیم در سفر به کاشان حضور داشت.

گفتنی است در پی سفر تیم پر سپولیس به کاشان برای انجام دو دیدار دوستانه  حدود 14 هزار بلیط به فروش رسیده است. 

شایان ذکر است عقاب یکی از تیم های ریشه دار و قدیمی فوتبال  کاشان به حساب می آید که سال تاسیس آن  1346 می باشد که در مسابقات دسته برتر کاشان در دو سال اخیر (97 و 98) نیز  به مقام قهرمانی رسیده است.  

پیش از این پایگاه خبری اهل کاشانم تصاویر و عکس های اولین حضور تیم پرسپولیس در کاشان در سال 1359 را منتشر کرده بود ( لینک خبر) و در آینده نزدیک گزارش تکمیلی به همراه تصاویر حضور پرسپولیسی ها در ۴۰ سال اخیر در کاشان منتشر می شود.

تاکنون تیم پرسپولیس تهران  شش مرتبه در سال های 58، 59، 61، 70، 77 و 86 برای انجام مسابقه دوستانه به کاشان سفر کرده و هفت بازی انجام داده است

تیم فوتبال پرسپولیس در کاشان سال 1361

تیم فوتبال پرسپولیس در کاشان سال 1361

ایستاده از راست:

مرحوم نصیر عرب شهراب، غلامرضا فرزانه، ناصر نورایی (پرسپولیس)، ناصر خلجی، محسن راگردی، سیدحسین علوی(دروازه بان عقاب و پدر سیدمحمد علوی بازیکن سابق تیم ملی ، فولاد و پرسپولیس) احمد بحق، محمد رضا زاده، شهید غلامرضا براتی، عباس خاوری، جواد مدیحی، غلامرضا فتح آبادی(پرسپولیس)، حمید درخشان (پرسپولیس)، ناصر آقا زاده (کمک داور)، حسن آرمیده (داور)

ردیف وسط نشسته از راست:

حسن چراغ بکی، مهرداد خانبان پور، اصغر آستانه منفرد، ماشا الله معصومی، رضا شایان

حسین نوری، جواد حسن زاده (پرسپولیس)، ابراهیم کیان طهماسبی (پرسپولیس)

ردیف جلو نشسته از راست:

محمدصباغی، محمدپاسپان پور، رضا جعفری، کاظم سید علیخانی (پرسپولیس)، ضیاء عربشاهی(پرسپولیس)، محمد مایلی کهن (پرسپولیس)، ناصر محمدخانی (پرسپولیس)، روح ا… عباد زاده (پرسپولیس)، حبیب خادم الحسینی( کمک داور)

تیم فوتبال عقاب کاشان

تیم فوتبال عقاب کاشان

احمد عرب شهراب بازیکن تیم فوتبال عقاب کاشان

احمد عرب شهراب بازیکن تیم فوتبال عقاب کاشان

تهیه گزارش: سید مصطفی مروج

با تشکر از: احمد عرب شهراب و اصغر آستانه منفرد بازیکنان اسبق عقاب کاشان *


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *