معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

ذخیره پلاسما در کاشان برای بهبود کرونایی‌ها افزایش نداشته اما تمایل برای اهدا بیشتر شده

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برخی از اعضای کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان حتی سه بار نیز پلاسما اهدا کرده اند.

محمد حاجی جعفری در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه ذخیره پلاسمای بیمارستان بهشتی کاشان برای درمان بیماران بدحال کرونایی افزایش پیدا نکرده است، اظهار داشت: آمادگی برای تمایل اهدا در بین شهروندان بیشتر از پیش شده است ولی هنوز عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم از اهدای پلاسما تاکنون توسط اعضای کادر بهداشتی درمانی منطقه کاشان بوده است، ابراز داشت: برخی از اعضای کادر درمانی حتی تا سه مرتبه نیز پلاسمای خون خود را برای درمان بیماران بدحال کرونایی اهدا کرده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از بهبودی کامل 20 بیمار بدحال کرونایی تاکنون در بیمارستان شهید بهشتی کاشان با استفاده از پلاسمادرمانی خبر داد و تصریح کرد: این بیماران با اهدای پلاسمای بیش از 25 نفر از اعضای کادر بهداشتی درمانی کاشان بهبود و با حال عمومی مساعد ترخیص شده اند.

کمک حدود 150 میلیارد ریالی خیرین کاشانی به بیمارستان شهید بهشتی کاشان در ایام شیوع کرونا

وی همچنین با اشاره به کمک و مشارکت خیرین به بیمارستان شهید بهشتی کاشان در مبارزه با کرونا بیان داشت: خیرین کاشانی تاکنون دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز درمان بیماران کرونایی با ارزشی بیش از 113 میلیارد ریال را به بیمارستان بهشتی کاشان اهدا کرده اند.

حاجی جعفری با بیان اینکه از جمله این تجهیزات تهیه 34 دستگاه ونتیلاتور به ارزش ریالی حدود 65 میلیارد ریال است، افزود: افزون بر آن خرید 78 دستگاه مانیتورینگ با ارزش ریالی حدود 15 میلیارد ریال، 31 دستگاه پمپ سرنگ با ارزش ریالی حدود پنج میلیارد و 700 میلیون ریال، تهیه 12 دستگاه بای پپ با ارزش ریالی دو میلیارد و 160 میلیون ریال و شش دستگاه الکتروشوک با ارزش ریالی سه میلیارد و 100 میلیون ریال از دیگر تجهیزات تهیه شده توسط خیرین کاشانی برای درمان بیماران کرونایی است.

وی همچنین از کمک بیش از 36 میلیاردی خیرین کاشان برای تهیه اقلام و کالاهای مصرفی کادر بهداشتی درمانی بیمارستان شهید بهشتی کاشان خبر داد و یادآور شد: عمده این کالاها ماسک، گان، لباس و غیره بوده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *