مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف کاشان:

دفاتر مشاورین املاک بدون مجوز در کاشان پلمب می شوند

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف کاشان گفت: دفاتر مشاورین املاک بدون مجوز شهرستان کاشان با هماهنگی دستگاه های ذی ربط پلمب می شوند.

حسین عابدی در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۴۰۰ مورد شکایت از آژانس های املاک اعلام وصول شد، اظهار داشت: حدود ۹۰ درصد از این شکایات با تلاش کارشناسان اتحادیه مشاورین املاک و اتومبیل شهرستان کاشان و مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف کاشان حل و فصل شد ولی ۱۰ درصد باقیمانده به مراجع قانونی و قضایی ارجاع شد.

دفاتر مشاورین املاک بدون مجوز در کاشان پلمب می شوند

وی با بیان اینکه دفاتر مشاورین املاک بدون مجوز کاشان با هماهنگی دستگاه های مربوطه پلمب می شود، ابراز داشت: مشاورین املاک وظیفه دارند قبل از هرگونه انجام معامله نسبت به صحت و سقم مدارک و مکان مورد معامله و همچنین احراز هویت طرفین قرارداد اقدامات لازم را انجام دهند در غیر این صورت خود باید پاسخگوی مراجع قانونی باشند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف کاشان با بیان اینکه مشاورین املاک موظف هستند در ازای دریافت مبلغ کمیسیون رسید به مشتریان ارائه دهند، تصریح کرد: در قراردادهای اجاره مبلغ کمیسیون مشاور املاک به ازای هر یک میلیون رهن معادل ده هزار تومان و به ازای هر ماه اجاره یک سوم مبلغ اجاره نامه است که از هر طرف باید اخذ و رسید تحویل مشتریان دهد.

وی افزود: در مورد قراردادهای خرید و فروش نیز به ازای هر یک میلیون مبلغ مورد معامله سه هزار تومان کمیسیون مشاور املاک است که از هر طرف باید اخذ و در ازای آن رسید تحویل خریدار و فروشنده دهد.

عابدی با بیان اینکه نرخ نامه کمیسیون باید در معرض دید مراجعه کنندگان و مشتریان آژانس های املاک باشد، تاکید کرد: ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز بر مبلغ کمیسیون مشاورین املاک اضافه می شود که توسط مشتریان باید پرداخت شود.


    (1) (0)

    مرداد 27, 1399

    چرا دفاتر مشاوراملاک کدرهگیری ندارن میخوایم وام ودیعه مسکن بگیریم به مشکل برخوردیم

    ابراهیمی
    (0) (0)

    ابراهیمی

    شهریور 1, 1399

    باسلام چرا املاک بابت تحویل کدرهگیری به اجاره نامه مبالغ کلان میگیرن درحالی که نرخ دولتی ان ۵هزارتعیین شده

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *