• شناسه خبر : 553

ساداتی نژاد در نطق خود در مجلس :

در برخورد با چاه های کشاورزی منطقه کاشان تجدیدنظر شود/ حال صنایع و تولید وخیم است

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل گفت: وزیر نیرو دستور دهد با توجه به بارش های اخیر در رویه برخورد با چاه های کشاورزی منطقه کاشان تجدیدنظر شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، “سیدجواد ساداتی نژاد” در نطق میان دستور علنی مجلس خود در روز یکشنبه یکم تیر ماه افزود: در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل 50 درصد کشاورزی در باغات است و کارکرد سه هزار ساعت از نظر علمی و فنی صحیح نبوده و زیر سوال است.
وی تاکید کرد: با توجه به نوع کشت هر مزرعه وزیر نیرو دستور تجدیدنظر در ساعت کارکرد استفاده از چاه های کشاورزی منطقه کاشان را صادر کند.

وی تصریح کرد: کشاورزان از اقشار مستضعف و ضعیف جامعه هستند و نمی شود علاوه بر کنترل ساعت کارکرد تعدیل پروانه چاه های کشاورزی را انجام داد اما هیچ برنامه ای برای تغییر کشت و راهکاری برای تأمین معیشت نداشت.
نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مطالبات 140 میلیارد تومانی بیمارستان شهید بهشتی کاشان از تامین اجتماعی گفت: از وزیر رفاه می خواهم مطالبات این بیمارستان را سامان دهد تا رسیدگی به بیماران بهتر انجام می شود

ساداتی نژاد در نطق خود با بیان این‌که حضور اتباع بیگانه در کاشان تهدیدی برای اشتغال کارگران ساختمانی است، در تذکری به وزیر کشور، گفت: لازم است که این موضوع در کاشان ساماندهی شود و کارگران اتباع زیر نظر سرکارگران ایرانی مشغول به کار شوند که حداقل در این حوزه امکان پاسخگویی وجود داشته باشد .

این نماینده مجلس در بخشی از نطق خود با مخاطب قراردادن رئیس محترم جمهور و وزیر صنعت اظهار داشت: حال صنایع و تولید در شهرستان های کاشان، آران و بیدگل وخیم بوده و بسیاری از آنها ناچار به تعدیل نیروی انسانی شده اند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه مشکل اصلی صنایع منطقه کاشان نبود نقدینگی برای تأمین مواد اولیه است، افزود: هرچه می گوییم کسی گوش نمی دهد پیش از اینکه احتضار صنایع به موت تبدیل شود در تأمین سرمایه در گردش دستور دهید که دستورالعمل های موجود مربوط به قبل از تحریم است و پاسخگوی شرایط فعلی نیست.

وی در ادامه با تاکید به حل مشکلات معلمان خرید خدمت از نقاط مختلف کشور خاطرنشان کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه، مدارس حمایتی ممنوع شده است و دولت برای جبران کمبود معلم از طریق خرید خدمت، معلمان را به کار می گیرد که این وضعیت شرایط بدون بیمه و بدی را برای معلمان رقم زده است. وزارت آموزش و پرورش می تواند با برگزاری آزمون، کمبود معلم خود را جبران کند.

همچنین ساداتی نژاد از وزیر راه و شهرسازی در خواست کرد تا تسریع در تکمیل جاده های ابوزیدآباد به کاشان، کنارگذر کاشان و آران و بیدگل و اتصال به گرمسار، جاده مشهد اردهال به قم و باند دوم کاشان به قم و ایجاد روشنایی آزادراه امیرکبیر را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس خاطرنشان کرد: با حمایت نمایندگان و کمیسیون امور داخلی کشور مجلس، طرح استان گلساران به مرکزیت کاشان مراحل خود را طی کرد و در نوبت طرح در صحن مجلس قرار گرفت که امیدواریم امسال این مطالبه به حق مردم محقق شود و دولت در تأمین بار مالی آن همراهی کند.

ساداتی نژاد گفت: حذف بروکراسی اداری، افزایش بهره وری، تولید ثروت، ایجاد اشتغال، رضایتمندی و رفاه مردم، کاهش هزینه ترددهای بی حاصل، کاهش اتلاف وقت مردم و افزایش سرعت رشد و توسعه از مزایای طرح این استان بوده که قطعا این اتفاق به نفع نظام و کشور است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *