• شناسه خبر : 6041

در ایام نوروز از ورود مسافران با پلاکی بجز کاشان ممانعت خواهد شد

نماینده ویژه وزیر بهداشت در مدیریت امور اجرایی بیماری کرونا در منطقه کاشان با تاکید به نادرست بودن مهمانی و مسافرت مردم در ایام تعطیلات نوروز بیان کرد: به سبب شیوع ویروس کرونا در این منطقه مبادی ورودی شهر کنترل خواهد شد و از ورود مسافران با پلاکی بجز پلاک شهرستان ممانعت می شود و در صورت مشخص شدن بیماری فردی، وی به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بیمارستان به دور از خانواده سپری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محمد توکلی شامگاه چهارشنبه در برنامه تلویزیونی «یک خانه یک پایگاه سلامت» گفت: ویروس کرونا در ۸۰ تا ۹۰ درصد مبتلایان علائم بالینی چندانی از خود نشان نمی دهد و در فاصله زمانی جلوه گر شدن بیماری ممکن است بیمار منتقل کننده ویروس به سایرین خصوصا سالمندان باشد.

وی درباره لغو مصوبه ساعت فعالیت اصناف کاشان تا ساعت 3 بعد ازظهر تصریح کرد: برای مقابله با کرونا تصمیم گرفته شده بود فعالیت اصناف تا ساعت سه بعد ازظهر باشد و پس از آن قرار بود به صورت موقت تعطیلی اصناف برای چند روز اجرایی شود تا بتوان برآورد کرد که این تصمیم چه تاثیری در کنترل بیماری خواهد داشت تا به تصمیم گیری نهایی منجر شود.

وی افزود: از مجموعه ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور یک درخواست دادیم در این خصوص نظر بدهند که گفتند به سبب تجمع مردم در صبح مقابل اصناف این تصمیم در جابه جایی ویروس تاثیر چندانی ندارد.

وی تصریح کرد: مجددا این موضوع با مقامات استان طرح مساله شد که گفتند تصمیم گیری در این خصوص جز اختیارات شهرستان است که که بر اساس نظر وزارت بهداشت و تصمیمات خود اقدام کنید که در  زمان برگزاری جلسات مقرر شد ساعات اصناف مانند گذشته تغییر کند تا به این وسیله بتوانیم شاهد کاهش بیش از پیش حضور مردم در سطح شهر باشیم!

نماینده وزارت بهداشت در کاشان یادآور شد: کاشان ورودی شمال استان اصفهان است و عدم کنترل کوئید ۱۹ در این شهر می تواند استان اصفهان و سایر استان های جنوبی کشور را درگیر کند.

توکلی با اشاره به اینکه کاشان در وضعیت قرمز قرار دارد بیان کرد: تجربیات سایر کشورهای مبتلا و دیگر استان های کشور که تا حدود زیادی توانسته اند این ویروس را کنترل کنند نشان می دهد تنها راه مقابله با کرونا عدم جابه جایی است لذا در کاشان نیز باید به این مهم توجه ویژه شود.

وی افزود: ۳۱ استان کشور با شدت و ضعف متفاوتی درگیر ویروس کرونا هستند لذا مسافرت و ماندن در توقف گاه های مختلف می تواند سبب ابتلای مسافران به کوئید ۱۹ می شود.

توکلی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان برای این منطقه کاشان جهت مقابله با ویروس کرونا تامین اعتبار شده است، افزود: وزارت بهداشت نگاه ویژه ای به کاشان داشته باشد و تاکنون برآوردهای اولیه اعتبارات مورد نیاز کنترل ویروس کرونا در این منطقه و همچنین اعتبار مورد نیاز جهت طولانی شدن این بیماری تامین شده است.

نماینده وزارت بهداشت در کاشان با اشاره به درحال تکمیل بودن و بیمارستان ثامن و امام حسن مجتبی (ع) آران و بیدگل اذعان کرد: بیمارستان ثامن تامین اعتبار گردیده که به زودی افتتاح خواهد شد همچنین مقرر شده است که بخش سی تی اسکن، رادیولوژی دیجیتال، بخش درمانگاه و اورژانس بیمارستان امام حسن (ع) آماده شود تا برای مهار کرونا به کمک بیمارستان سیدالشهدا بیاید.

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: آزمایشگاه تشخیص بیماری کوئید۱۹ با تلاش خیرین محترم دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل افتتاح شده است که برای سرعت بخشیدن به تشخیص بیماری و انجام ازمایش های مطالعاتی برای پی بردن به تغییرات الگوی این بیماری مهم است.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *