خبری از بارش تا اواخر هفته آینده نیست/ آلودگی هوا در کاشان از روز جمعه شروع می‌شود

رئیس اداره هواشناسی کاشان با اعلام اینکه بارش باران تا پایان هفته آینده در کاشان متوقف شده است، گفت: با توقف بارش‌ها از روز جمعه آلودگی هوا در کاشان شروع می‌شود.

عباس ارغوانی گفت: طی هفته جاری و تا پایان هفته آینده رکود نسبی در جو ‌مهیا خواهد بود و تا پایان هفته جاری شرایط پایداری تغییر محسوسی نخواهد داشت.

ارغوانی با بیان اینکه از روز جمعه تا سه شنبه هفته آینده شرایط پایداری جو‌افزایش پیدا خواهد کرد تصریح کرد: نوع مخاطره، غبارآلودگی ، افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا است.

 ارغوانی با بیان اینکه مناطق متراکم شهری و مناطق نزدیک به صنایع آلوده‌کننده در کانون این آلودگی قرار دارند تصریح کرد: کاهش شعاع دید و کیفیت هوا ، بالارفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم و شرایط انباشت آلاینده های جوی از اثرات این آلودگی است.

رییس اداره هواشناسی کاشان در پایان با تاکید بر مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحد های صنعتی، به شهروندان توصیه کرد از تردد غیر ضروری در سطح شهر به ویژه افراد آسیب پذیر و هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

گفتنی است ساعاتی پیش کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمامی مقاطع تحصیلی شهر اصفهان و خمینی‌شهر فردا چهارشنبه به علت آلودگی هوا تعطیل است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *