حال کاشان خوب است اما تو باور نکن!

▪️یادداشت وارده- کاشان شهری است که بسیاری از بلاد دیگر در ایران و حتی جهان غبطه برخورداری از بخش کوچکی از هویت و تاریخ آن را دارند. شهری که نخستین خاستگاه تمدن بشری و شهرنشینی در آن شکل گرفت و به جهان آموخت که چگونه باید متمدنانه در این دنیا زیست.

🔻اما به قول معروف هرچه بوده از گذشته بوده است و باید در حال زندگی کرد پس سوالی که مطرح می شود این است که از آن تمدن و شکوه و اصالت تمدن، در حال حاضر کاشان در چه وضعیتی قرار دارد؟!

▪️شهری سرشار از منابع انسانی و پتانسیل های شگرف در حوزه های مختلف طبیعی و اقتصادی امروزه به حال و روزی افتاده است که از یک سو هرجا را می‌نگری به اسم معدن‌کاوی به جان منابع طبیعی آن افتاده‌اند و از سوی دیگر صنایع آلاینده و صنایع آب‌بر نظیر فولاد نفس‌های کاشان را به شماره انداخته‌اند. 

 🔻نمی‌دانیم در این شهر چه خبر است و دسته کشی‌های سیاسی قرار است چه بلایی بر سر مردمان و ساکنان این منطقه بااصالت دربیاورد ولی می‌توانیم به جرات مدعی شویم که مردمان این شهر به «گرو» سیاستمدارانی گذاشته شده است که «شعار» و «حرف» لقلقه زبانشان شده است و وعده های توخالی کار روزمره آنها شده است.

▪️حدود دو سال است که به تدبیر! وزیر جهاد کشاورزی سابق و نماینده اسبق در مجلس؛ در بزرگترین مجمع تصمیم گیری کشور که بالاترین سطوح وضع قوانین و لابی گری ها برای افراد و شهرها و مناطق کشور در آن انجام می شود «بی نماینده» هستیم و دل خوش کرده ایم به نماینده کفیلی که آن کفیل حتی یک دقیقه هم در طول این مدت در حوزه تحت مسئولیت خود قدم نگذاشته است.

🔻اینکه ادعا کنیم شهرمان و مردمانش «پریشان حال» هستند سخن به گزاف نگفته ایم و فی الواقع اگر برخی از همین رسانه های مستقل کاشان هم نبودند معلوم نبود مطالبات و خواسته های مردمی که آقایان مدیر و مسئول فقط ژست روشنفکرانه «مردمداری» آن را دارند به کجا می انجامید.

▪️نمی دانیم قرار است چه اتفاقی برای حال این شهر و مردمانش رخ بدهد که بزرگترین مرکز جنرال بهداشتی و درمانی آن که همان بیمارستان بهشتی است طی چندین ماه سه مدیر تغییر داده است و از برخی ابتدایی ترین وسایل و تجهیزات درمانی در مضیقه است. بیمارستان بهشتی کاشان فقط نمونه ای کوچک از پریشان حالی وضع مدیران و مسئولین کهن شهر ایران یعنی کاشان است حال خود مفصل بخوان از این مجمل. 

🔻فقط میتوان این امید را داشت که این رهاشدگی شهر در آستانه انتخابات مجلس در راستای شیفتگی خدمت باشد نه تشنگی قدرت!


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *