جوابیه شهرداری کاشان به پایگاه خبری اهل کاشانم


در پی انتشار خبری تحت عنوان “شهرداری کاشان در پرونده پارکینگ تجاری چارسو محکوم شد” مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان جوابیه ای به شرح ذیل به پایگاه خبری اهل کاشانم ارسال نمود.

این جوابیه علیرغم #ادعاهای_نادرست و واهی شهرداری کاشان، طبق قانون مطبوعات منتشر می شود و رسانه اهل کاشانم با توجه به مستندات و شواهد موجود به ادعاهای مطروحه شهرداری کاشان، جوابیه ای متعاقب آن منتشر خواهد کرد.

متن جوابیه بدین شرح می باشد؛

مدیرمسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی اهل کاشانم

با سلام و احترام

پیرو خبر نادرست منتشرشده در آن رسانه با عنوان “شهرداری کاشان در پرونده پارکینگ تجاری چارسو محکوم شد ” موارد ذیل از سوی اداره حقوقی شهرداری جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی ارسال می‌گردد؛لذا مقتضی است آن رسانه وفق قانون مطبوعات نسبت به درج کامل تکذیبیه در پایگاه خبری تحلیلی، تلگرام و اینستاگرام اهل کاشانم(عینا به شیوه انتشار خبر نادرست اولیه) اقدام نماید:

نخست اینکه رأی مورد اشاره دادگاه تجدید نظر در خبر مذکور مبنی بر تایید دادنامه صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ کاشان برای اشخاص ذکر شده در متن دادنامه صادر گردیده است و هیچ ارتباطی به شخصیت حقوقی شهرداری کاشان ندارد.

به‌رغم اینکه شهرداری کاشان جزو متهمان پرونده مورد شکایت بوده است، هیچگونه رأیی علیه شهرداری صادر وابلاغ نشده است فلذا قابل تجدید نظر هم نیست. بنابراین موارد ذیل به عنوان اطلاعات خلاف واقع موجود در خبر منتشرشده عبارت است از:

۱- محکومیت شهرداری کاشان (خلاف واقع)

۲- عنوان مجرمانه تخریب در خبر (خلاف واقع). هرگز در دادنامه صادرشده در شعبه ۱۰۱ دادگاه؛ حتی اشخاص نامبرده به دلیل تخریب متهم نشده‌اند.

۳- عنوان دو خانه تاریخی (خلاف واقع). به‌رغم اینکه دو خانه تاریخی وثقی و مقدم مشرف و مجاور به پروژه چارسو هستند، دادنامه صادرشده صرفا بر اساس شکایت میراث فرهنگی کاشان و مالک جدید خانه مقدم بوده و به همین دلیل درج دو خانه در خبر خلاف واقعیت است.

در پایان انتظار می‌رود رسانه اهل کاشانم-همانند سایر رسانه‌هایی که پس از درج این خبر نادرست با منتشر کردن تکذیبیه، پایبندی خود را به مقررات حرفه‌ای نشان دادند- با انتشار دقیق و بدون دخل و تصرف این مطلب، ضمن احترام به حقوق قانونی و رسانه‌ای شهرداری، حداقلِ تعهد خود را به الزامات و قوانین حرفه‌ای به اثبات رساند. بدیهی است در غیر این‌صورت شهرداری کاشان حق پیگیری قانونی را برای خود محفوظ می‌داند.

مهدی بذرافشان
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *