توپ فرماندار در زمین سازمان بازنشستگی/ مشکلات آزادراه با تغییر بهره‌بردار حل می‌شود

آزادراه کاشان-قم در همین هفته  حداقل دو کشته و 9 مصدوم روی دست مردم گذاشت! حتماً توجه رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی، دقت و احتیاط، جلوی بسیاری از تصادفات و حوادث جاده‌ای را می‌گیرد ولی نباید از نقش ایمنی راه غافل شد و نادیده گرفت! 

سال‌هاست که بحث مشکلات آزاد راه کاشان-قم مطرح است ولی متأسفانه گوش شنوایی برای آن پیدا نکرده؛ مسیر، روشنایی ندارد و شب‌ها تاریک و ظلمات است، آسفالت آن بد و خراب است، بسیار از نقاط آن فاقد نیوجرسی -حفاظ‌های بُتنی- است و علائم راهنمایی و رانندگی کافی نیست!

یک سال‌ونیم پیش مدیران آزادراه به دعوت فرمانداری به کاشان آمده و اعلام کردند که 50 میلیارد تومان برای روکش آسفالت در نظر گرفته‌اند و قول دادند نصب نیوجرسی -حفاظ‌های بتنی- مسیر کامل شود. 

ولی خبری نشد! این بار دو ماه پیش  فرماندار به تهران رفت. جلسه‌ای با حضور عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری و فرامرز امیریان مدیرعامل شرکت آزادراه امیرکبیر در محل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد و باز قول دادند که مشکلات آزادراه حل شود! 

نه تنها قول‌های مسئولین عملی نشد، بلکه هر روز و هفته ناایمنی راه بر جان مردم چوب حراج زد تا خانواده‌های بسیار در سوگ عزیزان‌شان به عزا نشسته و ماتم بگیرند! 

فرماندار کاشان در پاسخ مسائل و مشکلات  آزاد راه در پاسخ خبرنگار اهل کاشانم گفت:  «صندوق بازنشستگی کشور سازمان مسئول آزاد راه است. ظاهراً برای سازمان سودی ندارد که برای رفع مشکلات آن هزینه‌ای در نظر بگیرد. مدیریت شهرستان در درجۀ اول به دنبال آن هستند که  آزادراه را از  سازمان گرفته و در اختیار مجموعه‌ای بزرگ‌تری قرار بدهند تا ضمن اصلاح و تجهیز مسیر، هزینۀ آن را دریافت کنند.»

محمد شریف زارعی گفت: «روکش آسفالت، تکمیل نیوجرسی -حفاظ‌های بُتنی- مسیر، روشنایی اتوبان و… مستلزم هزینه سنگینی است که تنها با تغییر بهره‌بردار امکان‌پذیر است.»

وی یادآور شد: «بخشی از مشکلات مسیر مربوط به عبور و مرور ماشین‌های سنگین است. 90 درصد تصادفات مربوط به این بخش است.»

زارعی تصریح کرد: «افزون بر این سالانه 5 درصد به بار ترافیکی آزادراه مربوط به تردد ماشین‌های سبک و سنگین اضافه می‌شود. حتماً طی چند سال آینده به چندبرابر خواهد رسید و به همین خاطر جاده جایگزین برای این مسیر ضروری است.» 

فرماندار کاشان گفت: «جادۀ قدیم کاشان-قم راه جایگزین برای این کار است ولی این راه  تنها مسیر دو طرفه در کشور است و لازم است باند دوم آن احداث شود. در حال حاضر کارهای مطالعاتی احداث باند دوم شروع شده است.»

ظواهر امر نشان از آن دارد که پیگیری‌های لازم برای اصلاح مسیر آزادراه کاشان-قم انجام شده یا در حال انجام است ولی چرا سال‌هاست مسائل و مشکلات  حل نمی‌شود؛ پرسشی است که همچنان بی‌پاسخ مانده است!

@ahlekashanam


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *