تجهیز بیمارستان یثربی به دستگاه ماموگرافی جهت غربالگری و تشخیص سرطان سینه

صبح امروز و طی آئینی با حضور جمعی از مسئولین و خیرین شهرستان، چهار پروژه درمانی در بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان کلنگ زنی و بهره برداری شد.

افتتاح و بهره برداری از بخش ماموگرافی جهت  غربالگری و تشخیص سرطان سینه در زنان که یکی  از شایع ترین سرطانها در بانوان می‌باشد با اعتباری بالغ بر 100 میلـ.یارد ریـ.ال خریداری و نصب گردید. 

آغاز عملیات نصب سومین شتاب دهنده خطی که توان ایجاد پرتو با دز بالا جهت رادیوتراپی بیماران سرطانی را  به صورت نقطه‌ای و با چرخش360 درجه همزمان با پرتو درمانی را دارد و با استفاده از فناوری روز اروپا  ساخته و در بیمارستان آیه‌الله یثربی مستقر میباشد .  

با این دستگاه امکان تصویربرداری و سیتی اسکن در هنگام درمان و حفظ بافت‌های سالم وجود دارد  و همچنین امکان ‌درمانهای پیشرفته از جمله IMRT و V.MATوجود خواهد داشت.

کلنگ زنی بونکر بتنی با دیواره‌هایی به قطر 3 متر برای محافظت افراد و پرسنل در مقابل اشعه قدرتمند پرتوهای منتشره از دستگاه و جهت استقرار سومین بخش پرتودرمانی در بیمارستان آیت الله یثربی با اعتباری بالغ بر 100میلـ.یارد ریـ.ال که از سوی خیرین ارجمند  تامین گردیده است.

کلنگ زنی ساختمان یکی از پیشرفته‌ترین بخش‌های تصویربرداری با نام پت اسکن برای تشخیص زودهنگام  سرطان و تفکیک بافت‌های سرطانی از بافت‌های سالم که نقش بسزایی در درمان بیماران سرطانی دارد و سبب جلوگیری از اعزام بیماران به شهرهای مجاور بویژه تهران می‌شود.

مساحت این بخش که در بیمارستان آیت‌الله یثربی و برای اولین بار در منطقه کاشان احداث و در خدمت مردم خواهد بود بالغ بر هزارمتر مربع است و هزینه ابتدایی آن برای ایجاد این بخش، 20 میلـ.یارد تومـ.ان برآورد شده است .


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *