بوی نامهربانی ماه مهر در مدارس کاشان/ از کمبود معلم تا مدارس ناایمن!

اول مهر همیشه برای دانش آموزان یک روز جاودانه است. اینکه بگوییم برای همه شاید اغراق باشد ولی برای اکثریت دانش آموزان اینگونه است.

چه آن دسته از دانش آموزان قدیم که حال برای خود هرکدام پدر و مادر شده اند و به همراه فرزندان خود ساعات اولیه روز اول مهر را در مدارس گذراندند و چه برای دانش آموزان کنونی که قرار است ۹ ماه با همکلاسی ها، هم مدرسه ای ها، معلمان و کادر مدرسه در زیر یک سقف بیاموزند و تعلیم ببینند.

خوب مسلم است که برای اینچنین روزی حداقل انتظار برای دانش آموزان و والدین آنها این است که مدرسه و کادر آن و امکاناتش در حد نرمال آماده باشد.

اما در شهر عجیب کاشان انگار این موضوع محلی از اعراب برای متولیان آموزش و پرورش نبوده است یا حداقل اگر بوده است به ضعیف ترین شکل ممکن اجرا شده است.

از مدارس غیرانتفاعی، نمونه، تیزهوشان که بگذریم، قاطبه دانش آموزان کاشان در مدارس دولتی درس میخوانند که در برخی از حوزه ها در نخستین روز بازگشایی مدارس لنگ می‌زدند.

گزارش های مختلف رسیده از شهروندان نشان می دهد که روز اول مهر در یکی از مدارس کاشان بدون مدیر یا بدون حضور مدیر! به ظهر رسیده است. از سویی دیگر برخی دیگر از مدارس در حالی اولین روز از مهرماه را آغاز کردند که معلم نداشتند!

قصه تلخ و پرغصه مدارس کاشان از حد مدیر و کادر اجرایی و معلم فراتر رفته و در برخی از مدارس به خصوص در برخی مناطق حاشیه ای کاشان شاهد ناایمن بودن مدارس هستیم. تحصیل دانش آموزان در این مدارس که وضعیت وخیمی از لحاظ امنیت جانی برای آینده سازان کشور و معلمان دارد در حدی است که لزوم رسیدگی هر چه سریعتر از طرف مقامات مسئول را طلب می کند.

از سوی دیگر شنیده شده است که به دلیل عدم امنیت جانی در مدرسه ای در یکی از روستاهای اطراف کاشان اجازه ورود دانش آموزان به این مدرسه داده نشده و در اولین روز از مدرسه کلاسها در حسینیه روستا تشکیل شده است!

واقعا اینکه تا این حد مدارس شهری مثل کاشان که داعیه استان شدن دارد و مدعیان زیادی در زیست بوم آن گذران عمر میکنند و مدیران و مسئولین آن داعیه مردمی بودن و خدمت به خلق الله دارند، اوضاع آن نابسامان است چه علتی دارد؟!

از رئیس آموزش و پرورش کاشان که خبری نیست! ولی حداقل جناب آقای فرماندار شما به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یک حرکتی بکنید و این وضعیت اسفناک آموزش و پرورش را سروسامانی بدهید.

مجمع نوسازی مدارس کجای این شهر قرار دارد که دانش آموزان مردم باید در مدارسی رفت و آمد کنند که دارای کمترین شاخصه های ایمنی است؟!

مجمع خیرین مدرسه ساز این شهرستان که داعیه فعال ترین در نوع خود در کشور است و مدعی ساخت ۷۰ درصد مدارس کاشان به وسیله خیرین است لطفا مقداری هم به مدارس حاشیه ای شهرستان و شهر کاشان هم گوشه چشمی داشته باشد.

مردم و رسانه های کاشان از اخذ پول در هنگام ثبت نام عبور کرده اند و کف خواسته های آنها به تامین مدیر و معلم برای مدرسه و تامین امنیت جانی دانش آموزان و فرهنگیان در مدرسه کاهش یافته است که آیا واقعا در تحقق این هم مسئولین این شهر پرمدعی  باید تا این حد کوتاهی کنند؟!


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *