به بهانه گذشت دو سال از مسئولیت دولت سیزدهم/ چه اتفاقاتی در دولت رئیسی در کاشان افتاد

۱۲ مرداد سال ۱۴۰۰ سید ابراهیم‌رئیسی رسماً به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران معرفی شد، رئیسی در کاشان که ۵۳ درصد مردمش در انتخابات مشارکت داشتند ۹۴۸۸۸ رای کسب کرده بود. به بهانه آغاز سومین سال دولت سیزدهم نگاهی به عملکرد آن در شهرستان کاشان می اندازیم .

با آغاز به کار دولت جدید، سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل در مجلس، بعنوان وزیر جهاد کشاورزی دولت رای اعتماد از مجلس گرفت تا در آغاز دولت سیزدهم به بهانه حضور یک کاشانی در بدنه دولت، کاشان از داشتن نماینده در مجلس محروم شود.

سیدرضا مرتضوی در تاریخ ۱۹ مهر ۱۴۰۰ بعنوان استاندار اصفهان منصوب شد، ایشان در مدت دو سال از گذشت عمر دولت تنها دو مرتبه برای معارفه فرماندار کاشان و سفر دو روزه در قالب کاروان خدمت دولت مردمی بصورت رسمی به کاشان آمدند، البته ایشان دو سفر دیگر  برای  روز قالیشویان و جلسه بررسی نکوداشت حضرت سلطانعلی بصورت غیررسمی نیز به کاشان آمدند. اختلاف استاندار با ساداتی نژاد درباره مسائل کاشان یکی از مواردی بود که کاشان ماه ها از آن رنج می برد.

پس از گذشت از هفت ماه از عمر دولت سیزدهم، فرماندار جدید کاشان معرفی شد و محمد شریف زارعی در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ با حضور استاندار اصفهان معارفه شد، اما در اتفاقی نادر با وجود صدور حکم فرماندار کاشان توسط وزیر کشور، استاندار اصفهان یک ماه بعد این حکم را ابلاغ کرد. عدم ابلاغ حکم وزیر کشور این شائبه را بوجود آورد که سفر  امام جمعه و جمعی از روحانیون کاشان به اصفهان و دیدار با استاندار در خرداد ۱۴۰۱ برای وساطت بوده است!

اختلاف نظر برای معرفی گزینه معاون سیاسی اجتماعی امنیتی فرمانداری کاشان از مواردی بود که موجب شد به مدت ۱۰ ماه فرمانداری کاشان بدون پست معاونت سیاسی اداره شود و در نهایت مهدی زاهدی در تاریخ  سوم آبان ۱۴۰۱ به این سمت منصوب شد. هادی اکبری معاون عمرانی فرمانداری و جواد مزروعی معاون برنامه ریزی فرمانداری نیز در مهر ۱۴۰۱ منصوب شده بودند.

رئیسی در سفر استانی خود به استان اصفهان در خرداد ۱۴۰۱ به کاشان سفر نکردند و سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ( نماینده سابق مردم کاشان در مجلس) به عنوان نماینده رئیس جمهور به این شهرستان سفر کردند تا مطالبات مردمی پیگیری شود.

درباره اقدامات و میزان اعتبارات دولتی در مدت دو سال از عمر دولت سیزدهم در کاشان  اطلاع رسانی درستی به مردم نشده که یکی از دلایلش رسانه گریزی مدیران دولتی در این شهرستان است.

البته امام جمعه کاشان در خطبه های نماز جمعه اختصاص دو هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به این استان خبر داده بود و استاندار اصفهان هم در سفر دو روزه خود به کاشان در آبان ۱۴۰۱ در قالب کاروان خدمت دولت مردمی اعلام کرد که ۱۵۰ مصوبه لازم الاجرا داشته اند.

تغییرات مدیران ادارات کاشان بصورت ناگهانی و شبانه یا معارفه بدون حضور برخی مدیران کل استان از اتفاقات عجیب در تغییرات مدیریتی در کاشان در این‌ دو‌ سال می توان نام برد. نحوه برکناری روسای دانشگاه علوم پزشکی کاشان و آموزش و پرورش تنها دو نمونه از تغییرات مدیریتی بود که یک نوع بی احترامی به شهر کاشان بود.

نیمی از عمر دولت سیزدهم گذشت، مسئولان دولتی باید اقدامات دولت را در این مدت به صورت محسوس به مردم کاشان اعلام کنند. اما در کنار این مورد دلیل بی توجهی استاندار و مدیران استانی به کاشان و چرایی عدم حضور سفر  وزیران له این شهرستان و برخی اختلاف در بین مدیران شهرستان باید بررسی شود و توجه به مطالبات مردمی و  پاسخگویی مسئولان شهر به رسانه ها از جمله مواردی است که باید در دو سال پایانی دولت آقای رئیسی در کاشان به آن تاکید شود.

@ahlekashanam


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *