به بهانه تشکر شهردار کاشان بابت تشکیل یک کمیسیون در اصفهان برای کاشان!/ پیام تشکری که مایه شرمساری کاشان است

«پیام تشکر شهردار کاشان از مسئولان برای تشکیل کمیسیون ماده پنج ویژه شهر کاشان» خبری که توسط شهرداری کاشان منتشر شد، 

بله؛  متاسفانه درست خواندید… تشکر شهردار کاشان بابت تشکیل یک کمیسیون در اصفهان برای کاشان!!  

پیام تشکر پر از مدح و ثنا شهردار کاشان که هنوز یک‌ماه هم از انتصاب وی نگذشته است،  آن هم برای جلسه کمیسیون ماده پنج که ۱۳ ماه است برای بزرگترین شهر استان اصفهان دایر نشده است، در زمانی رخ داده که در این مدت بسیاری از مسئولان شهری مانند فرماندار، و اعضای شورا شهر از عدم برگزاری آن سکوت کرده بودند.

پیام تشکر شهردار کاشان زمانی تلخ تر می شود که بیش از ۱۰ مسئول کاشانی به اصفهان رفتند تا در جلسه ای که معاون استاندار اصفهان و نه شخص استاندار به همراه چند مدیر استانی دور هم نشستند و درباره توسعه شهر و حل مشکلات مردم بعد از ۱۳ ماه چند ساعت وقت گذاشتند! 

واقعیت این است که کاشان چند سالی است که در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است و مرتب آقایان مدیر و مسئول در این پیچ؛ تاب خورده و مردم را هم تاب می دهند.

اینکه شهرستانی که روزی ادعای استان شدن داشت و «هل من مبارز» می طلبید به سرنوشتی بغرنجی دچار شده است که یکی از مدیران رسمی آن برای تشکیل یک کمیسیون آن هم بعد از بیش از یکسال پیام تبریک فرستاده است خود تاییدی بر این موضوع است.

به گزافه نگفته ایم که بعد از پشت کردن نماینده کاشان در مجلس در سال ۱۴۰۰ به آرای مردم و چسبیدن به میز وزارت جهاد کشاورزی و عدم وجود یک نماینده حاضر در مجلس؛ اوضاع شهر تا بدین گونه قمر در عقرب نشده بود تا حدی که وصف آن در این مقال نمی‌گنجد، بماند که در زمان همان نماینده خبر تفویض اختیار جلسات کمیسیون ماده پنج در کاشان در رسانه ها منتشر شده بود و آن را دستاورد خود می دانستند.

اتفاقات این چند سال اخیر در شهر و آنچه که بر پیرامون انتخاب های مردم این شهر بی رمق چه در نمایندگی مجلس و چه در انتخابات شورا، گذشته است نشان می دهد که اوضاع در دیگر حوزه های شهری نیز آنچنان گل و بلبل نیست و عملا کف خواسته های مردم را به حد تشکیل کمیسیون ماده پنج آن هم در اصفهان تنزل داده اند.

اینکه این کمیسیون درباره کاشان تشکیل شده است و به پرونده های ارجاعی از شهر ما پرداخته شده است یک قسمت از ماجراست ولی اینکه این موضوع به اینگونه از قول یک مسئول شهری به عنوان لابد یک موضوع مهر و تاثیرگذار! که نقش مهمی در تغییرات ژئوپلتیکی! کاشان داشته است!!! روی دیگر سکه است که احتمالا لازم است در این موضوع ابعاد گوناگون  آن مورد بررسی قرار گیرد!

به هر حال آنچه که می دانیم این است که حق این مردم این نیست که اکنون بر آنها می‌گذرد!

مسئولین سفارشی از این گروه و آن گروه چنان دوقطبی سنگینی را در شهر ایجاد کرده است که عملا دیرزمانی نخواهد بود که سرنوشتی جز ناکجاآباد برای شهر مدعی استان شدن متصور نخواهیم بود!

در واقع برای حال این روزهای کاشان باید یا فقط با بی احساسی و بی خیالی تمام نگاه کرد و یا اینکه فقط گریه کرد و گریه کرد و گریه…

@ahlekashanam


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *