آبفا خبر داد؛

بهره‌مندی 28هزار روستایی از پروژه‌های هفته دولت آبفای کاشان

محمدرضا اسدی مدیرعامل آبفا کاشان، ضمن اشاره به 28هزار روستایی از پروژه‌های هفته دولت آبفای کاشان اظهار داشت: 14 پروژه شرکت آب و فاضلاب کاشان با هدف تامین آب شرب پایدار در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. 

محمدرضا اسدی مدیرعامل آبفا کاشان

وی افزود: 12 پروژه از مجموع این 14 پروژه در مناطق روستایی اجرا شده است؛ یعنی 85 درصد از پروژه‌ها در روستاها به بهره‌برداری می‌رسد و این پروژه‌ها 93.5 درصد مبلغ کل هزینه شده را به خود اختصاص داده است. 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفا کاشان ابراز داشت: برخی از پروژه‌ها به صورت مشترک برای چند روستای منطقه کاشان به اجرا درآمده است؛ 21 روستا و حدود 28 هزار روستانشین از این طرح‌ها بهره‌مند شده‌اند. 

وی گفت: سه سال قبل 66 روستا را تحویل گرفتیم که 55 روستا درشهرستان کاشان و 11 روستا در شهرستان آران و بیدگل بود؛ در آن مقطع زمانی، آبرسانی به 18 روستا با تانکر انجام می‌شد و یک‌سال بعد، این تعداد به شش روستا کاهش یافت و الان حدود چهار روستا و آن هم فقط در زمان پیک مصرف تنش آبی دارند. 

اسدی تصریح کرد: وقتی شبکه این روستاها را تحویل گرفتیم، آبرسانی سیار در برخی از آنها در طول سال ادامه داشت و برنامه‌های اجرا شده در این سه سال بخش قابل توجهی از مشکل این روستاها را رفع کرد. 

وی افزود: شبکه‌های روستایی معمولا فرسوده و هدر رفت آب در آن‌ها بالاست؛ وقتی روستاها را تحویل گرفتیم، در برخی از این روستاها 65 درصد هدر رفت آب داشتیم که این هدررفت را با اصلاح شبکه به 30 درصد کاهش دادیم. 

مدیرعانل آبفا کاشان افزود: در منطقه کاشان و آران و بیدگل آب با زحمت بسیار زیادی تامین می‌شود؛ وقتی شبکه فرسوده باشد، آن منبع آبی که با صرف انرژی و هزینه بالا به دست آمده، راحت از دسترس خارج می‌شود و لذا برنامه اصلاح شبکه‌های آب رسانی به حفظ منابع آبی کمک می‌کند. 

اسدی درباره پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده آبفا در هفته دولت گفت: تنوع پروژه‌ها و طرح‌هایی که در این هفته به بهره‌برداری رسیده زیاد است؛ بخش قابل توجهی از این طرح‌ها مربوط به اصلاح شبکه‌های فرسوده است و تامین آب پایدار، ارتقاء کیفیت آب، هوشمندسازی تاسیسات و حفاظت فیزیکی از مجموعه‌های تحت مدیریت آبفا، از جمله این پروژه‌ها است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *