• شناسه خبر : 5754

مصوبات شورای تامین شهرستان تا اطلاع ثانوی:

بناهای تاریخی کاشان تعطیل شد/ نمازجماعات و مراسم اعتکاف در کاشان برگزار نمی شود

مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان از تعطیلی کلیه بناهای تاریخی و گردشگری کاشان، مراسم اعتکاف، نماز جماعات در مساجد، برگزاری مراسم ترحیم و عر وسی تا اطلاع ثانوی برای پیگشیری از ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

جواد مزروعی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم افزود: بر اساس مصوبات شورای تامین شهرستان کاشان نمازهای جماعت در مساجد، برگزاری مراسم مذهبی، جشن های عروسی در تالارها، و مراسم ترحیم تا اطلاع ثانوی در کاشان برگزار نخواهد شد.

وی افزود: برای حفظ سلامت شهروندان و معتکفان تصمیم به لغو مراسم اعتکاف امسال در کاشان گرفته شده است.

وی تصریح کرد: از حضور و بازدید گردشگران داخلی و خارجی از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان شامل باغ فین، خانه های تاریخی، تپه های سیلک و ورودی تالار نیاسر تا اطلاع ثانوی جلوگیری خواهد شد.

مزورعی با بیان اینکه هیچ تغییری در ساعت کار ادارات صورت نگرفته است، از شهروندان درخواست کرد تا آنجایی که می توانند برای حفظ سلامتی خود در منزل بمانند و از ترددهای بی مورد در محل های پررفت و آمد و خیابان ها پرهیز کنند.

مزروعی درباره وضعیت تعطیل مدراس گفت: تصمیم گیری درباره این موضوع به عهده وزارت بهداشت است و هر تصمیمی از طریق این وزارت خانه اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است بر اساس مصوبه اول اسفند ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کاشان، کلیه مراسم و تجمعات مانند مراسم مذهبی،مسابقات ورزشی،اجرای تئاتر و… در هفته جاری تعطیل می باشد و کلیه دانشگاه های شهرستان نیز با ابلاغیه وزرات بهداشت تا نهم اسفند ماه تعطیل شده است.

بر اساس آخرین اعلام علیرضا مروجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکنون ۳۶ نفر مشکوک به ویروس کرونا در کاشان و آران وبیدگل شناسایی و بستری شده اند.

کرونا ویروس بیماری قابل پیشگیری است که مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.


    امیر احمدی
    (0) (0)

    امیر احمدی

    فوریه 25, 2020

    این تاریخ ۱۳ اذر از کجا اومده؟😳

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *