• شناسه خبر : 2719

بررسی مشکلات خیابان علوی در صحن علنی شورا

مشکلات و طرح های در نظر گرفته شده برای خیابان علوی با حضور معتمدین این محل در یکصد و بیست و یکمین نشست رسمی شورای شهر کاشان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرکاشان علی رسول زاده، رئیس شورای شهر در خصوص طرح های درنظر گرفته شده برای خیابان علوی گفت: متاسفانه در اجرای کارهای اساسی و زیرساخت های فرهنگی مشکلاتی وجود دارد که لازم است مردم فرهنگ غنی چندین و چند سال کاشان را در عمل به اجرا در بیاورند.

وی تصریح کرد: دستور یک طرفه شدن خیابان علوی با شورای ترافیک بوده است و معاونت حمل و نقل و ترافیک موظف است با حضور در جلسه رسمی شورا دلایل اجرای این طرح را بیان کند چرا که دیدگاه های منصفانه و منطقی مردم دراجرای چنین کارهایی باید پرسیده شود و همچنین باید با درنظر گرفتن این مهم ضعف هایمان را برطرف کنیم.

رسول زاده در خصوص طرح خیابان علوی خاطرنشان کرد: این طرح به شورای شهر تسلیم نشده است و باید برای این خیابان طرح جامعی با در نظر گرفتن رضایت و خواست مردم و همچنین ارائه برنامه زمان بندی شده و با آگاهی شورا طراحی شود.

علی هاشمی طاهری، رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورا، با تاکید بر اهمیت خیابان علوی بیان کرد: این خیابان یکی از مهم ترین خیابان های گردشگری است که باید نگرش ویژه گردشگری به آن کرد اما متاسفانه کارهای انجام شده در این خیابان مثل حفرکانال تاثیر گذار نبوده است.

وی در ادامه افزود: روان آب ها از مشکلات مهم این خیابان است و کانال مناسبی برای خروج آب ندارد و وارد خانه های مردم شده و آنها را با دشواری مواجه می کند که لازم است چاره ای برای آن اندیشیده شود.

هاشمی طاهری یادآور شد: یک طرفه کردن خیابان علوی بدون توجه به نظر مردم و زیر ساخت های لازم بوده است و سبب رکود کار و کاسبی در خیابان شده است.

حسینعلی وکیل، عضو شورای شهر کاشان، با اشاره به اشراف کامل شهرداری به طرح خیابان علوی گفت: انتظار می رود که شهرداری چهارچوب های مشخصی در زمینه مشکلات این خیابان ازجمله یک طرف شدن خیابان، نبود پارکینگ مناسب ارائه بدهد.

وی تاکید کرد: نیاز است برنامه زمان بندی اجرای طرح خیابان علوی کوتاه باشد و طرح دقیقا براساس همان برنامه پیش برود.

وی تصریح کرد: سال هاست که به زیباسازی و دیواره سازی مراکز گردشگری شهر تاکید می شود و سایر شهرها مثل یزد تجربیات موفقی در جذب گردشگر به واسطه بازسازی بافت تاریخی داشته اند لذا کلیت طرح مورد پذیرش همه است و نگرانی اعضای شورا به سبب امکان تاخیر در اجرای طرح و مشکلاتی است که ممکن است برای مردم پیش بیاید.

این عضو شورا تاکید کرد: شهرداری طی جلسه ای با بیان میزان اعتبار تخصیصی برای پروژه، زمان بندی اجرا و صلاحیت پیمانکار بپردازد تا مردم و اعضا به عملیاتی شدن طرح اطمینان کامل پیدا کنند.

وکیل خاطرنشان کرد: تاکنون گام های مثبتی چون جابجایی درمانگاه،دریافت سند مدرسه آیت الله سعیدی با زحمات کارمندان املاک شهرداری و مصوبه آزادسازی معبر گریچه در طرح تفصیلی شهرداری نشان از توجه خاص شهرداری به خیابان علوی است.

سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان با تاکید به در نظر گرفتن مصلحت مردم بیان کرد: خیابان علوی و محدوده زیارت سلطان امیر احمد به علت وجود پتانسیل هایی چون قلعه جلالی، زیارت سلطان امیر احمد و خانه های تاریخی یکی از غنی ترین قطب های گردشگری استان اصفهان است.

وی افزود: بافت تاریخی خیابان علوی سبب تمایزش نسبت به سایر شهر های تاریخی می باشد و این امر اهمیت رسیدگی به این منطقه را بالا می برد لذا رسیدگی و توجه به این خیابان برای شخص بنده از پروژه زیرگذر مهم تر است.

وی تصریح کرد: کارشناسان بر اساس نقش گردشگری که برای این مکان متصور هستند یک طرح ساده و با اولویت اصلی به پیاده رو و تامین خواسته های مورد نیاز یک شبکه پیاده مثل سکوهای نشستن، ایجاد فضای گفت و گو با عرض 7.5 متری مورد نیاز سواره رو را برای خیابان علوی در نظرگرفته اند هرچند هر طرحی محاسن و معایبی دارد و قطعا این طرح حل کننده همه خواسته های ساکنین خیابان علوی نخواهد بود.

ابریشمی راد افزود: خیابان علوی در طبقه بندی معابر شهری جز شریان های اصلی شهر به حساب نمی آید اما نقش قوی گردشگری این شهر سبب شده موضوع ترافیک، سهولت دسترسی و رفت و آمد این منطقه مورد توجه قرار بگیرد.

شهردار کاشان یادآور شد:این پروژه با حمایت سید جواد ساداتی نژاد نمیانده مردم کاشان در مجلس و دستور معاون عمرانی استاندار سه میلیارد تومان اعتبار ستاد باز آفرینی را دریافت کرده که تاکنون پرداخت نشده است و سه ماه تعویق در انجام طرح به سبب انتظار برای دریافت همین اعتبار بوده است که در نهایت فاز اول طرح را با اعتبارات خودمان آغاز کردیم.

شورای شهر کاشان

ابریشمی راد در آخر تاکید کرد: از مهم ترین طرح های پیش بینی شده این خیابان برداشتن درمانگاه سلطان امیر احمد و احداث یک پلازای بزرگ شهری بجای آن است که طی جلساتی که در این خصوص برگزار شد قرار برآن شد که مدرسه سعیدی را که متعلق به شهرداریست با تایید آموزش و پرورش مقابل درمانگاه قرار دهیم.

محمد حسین واحدیان، مدیر منطقه یک شهرداری کاشان در این نشست گفت: وجود ترافیک در بازه های زمانی خاص مشکل اصلی خیابان علوی است لذا طبق مصوبه شورای ترافیک مصوب شد این خیابان مشروط به تعبیه کردن پارکینگ هایی در آن یک طرفه شود .

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه خیابان علوی محور گردشگری کاشان است سخت گیری و کارشناسی حساب شده ای برای ارائه طرح این خیابان انجام دادیم که همین امر سبب طولانی شدن تحقق طرح شد .

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای ترافیک و پتانسیل های موجود در خیابان طرح خیابان علوی را با حضور خود مردم ارائه کردیم و طی نظر خواهی ها عرض 7.5 الی 8 متر خیابان، دسترسی سکنه، مشخص شدن املاک نیازمند به آزادسازی و پارکینگ در نهایت این طرح در بودجه سال 98 مصوب شد.

واحدیان افزود: این طرح در دوفاز عملیاتی می شود که فاز نخست آن یک طرفه کردن خیابان بود که نصب تابلو، ایجاد جزیره ترافیکی ازجمله زیر ساخت های مورد نیاز طرح بود که با یاری نیروی انتظامی انجام شد و فاز دوم آن ایجاد پارکینگ است.

وی با تاکید به تلاش برای عملی کردن فاز دوم طرح اظهار داشت: به تمام فضاهای شناسایی شده برای پارکینگ ورود پیدا کردیم که از جمله آن پارکینگ روبروی عامریه است که تملک شده و حدود 200متر آن هنوز به تملک در نیامده لذا باتوجه به تمایل هتل تاریخی عامری ها و دو سرمایه گذار به ساخت پارکینگ طبقاتی در این منطقه نیاز است تا این مهم هرچه زودتر تحقق بیابد..

واحدیان یادآور شد: از دیگر مناطق درنظر گرفته شده برای ایجاد پارکینگ زیر ساخت یک طرفه کردن بود. فاز یک طرح اجرا و فاز دو تعبیه پارکینگ بود که که باید ورود کنیم که دو سرمایه گذار از بیرون و خود خانه عامری ها پذیرفتن این بخش را پارکینگ طبقاتی کنند

مدیر منطقه یک شهرداری کاشان از معتمدین خیابان علوی تقاضا کرد تا کمک کنند 200 متر زمین تملک بشود تا پارکینگ در محدوده هتل عامری ها ایجاد شود که در قسمت ورودی سرفره سمت چپ است.

واحدیان خاطرنشان کرد: تنها بخش جزئی از زمین های صاف شده آنجا متعلق به شهرداری بوده و مابقی آن برای شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی است که در دوره قبل مجوز مسکن سازی گرفته اما پیشنهاد دادیم این فضا تبدیل به پارکینگ بشود که در حال بررسی مجدد در کمیسیون ماده 5 است همچنین دسترسی از بخش گریچه است که نیازمند دسترسی است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *