بدقولی در میان مدیران و مسئولین شهری در همه ایران به یک اپیدمی یا عرف تبدیل شده است

بدقولی در میان مدیران و مسئولین شهری در همه ایران به یک اپیدمی یا عرف تبدیل شده است. کم نبوده و نیستند مسئولین و مدیرانی که دستکم‌ طی ۴ سال گذشته قول‌ها و وعده‌ها دادند و هیچ‌گاه عمل نکردند.


اما وقتی در یک فضای عمومی احساسی که چشم‌ها و گوش‌های طیف‌های وسیعی از شهروندان آن فضا را رصد می‌کند، قولی داده می‌شود، این قول به‌سادگی از حافظه جمعی پاک نمی‌شود.

«علی رسول‌‌زاده» رئیس نخستین سال از دوره پنجم شورای شهر کاشان، ۱۰ تیرماه ۹۷ در فضای احساسی پرشوری که پس از مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه برای تجلیل از #احسان_حاج_صفی کاپیتان ارزنده تیم ملی فوتبال ایران برگزار شده‌بود، تلاش کرد از نمد این فضای احساسی، کلاهی برای شهرت و اعتبار خود بدوزد. بنابراین قول داد که بزودی میدانی یا خیابانی در شهر کاشان به نام احسان حاج‌صفی نام‌گذاری می‌شود.

همه می‌دانند رئیس شورای شهر، به‌تنهایی اختیار نام‌گذاری معابر، میادین و فضاهای عمومی شهر را ندارد. این کار از سوی کمیته‌ای در شورا پس از طی فرایند‌های قانونی مصوب و انجام می‌شود. و البته بعید بود این کمیته در زمان کوتاهی به فوریت تشکیل جلسه داده و چنین مصوبه‌ای صادر کرده‌ باشد.

اما «علی رسول‌زاده» بدون توجه به این فرایند، آن قول را داد و و البته که هیچ تلاشی هم برای تحقق آن صورت نداد. ایشان دستکم می‌توانست بعد از آن وعده، پیشنهاد خود را به کمیته نام‌گذاری معابر اعلام و خواستار تسریع در فرایند تصویب و انجام آن شود.

از سویی با وجود اقبالی که از سوی همه شهروندان به این وعده شده‌بود و از طرفی نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس هم بلافاصله پس از ورود حاج‌صفی به کاشان به دیدار او رفته بود، بعید بود ممانعتی با این پیشنهاد در هیچ سطحی وجود داشته باشد.

با این همه اما این وعده هیچ‌گاه جامه تحقق نپوشید و دوره ریاست علی رسول‌زاده در شورای شهر پنجم با فرایندی تلخ به پایان رسید و تلاش او برای فرستادن نماینده‌ای از خود در دوره بعدی شورای شهر هم بی‌فرجام ماند.

با وجود بدقولی‌های بسیار زیاد مسئولین در حوزه‌های مختلف، وقتی پس از ۳ سال میدان یا خیابانی به نام «احسان حاج‌صفی نام‌گذاری نشد، بدنامی «بدقولی» به‌نام «علی رسول‌زاده» نام‌گذاری شد و حتی اگر در دوره‌های دیگر هم فضایی به‌نام حاج‌صفی نام‌گذاری شود، «بدنامی_بدقولی» از علی‌رسول‌زاده پاک نخواهد شد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *