• شناسه خبر : 4113

با وجود تعطیلی مدارس روز چهارشنبه، کاشان آلوده ترین شهر استان بود

با وجود تعطیلی مدارس شهر کاشان و اجرای دستورالعمل های لازم توسط دستگاه های دولتی و عمومی برای کاهش آلودگی هوا شاخص کیفیت هوای روز چهارشنبه 13 آذر در این شهر با نشان دادن وضعیت نارنجی و ناسالم به عنوان آلوده ترین شهر استان اصفهان شناخته می شود.

آلودی هوای کاشانبه گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، وضعیت کیفی هوای شهر کاشان در ایستگاه‌های مراقبت دائم برحسب شاخص کیفی هوا (AQI) امروز چهارشنبه 13 آذر با قرار گرفتن در روی عدد 126 برای گروه‌های حساس ناسالم و در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

گفتنی است به دلیل قرارگرفتن وضعیت هوای کاشان در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم در دو روز گذشته، شامگاه سه شنبه کمیته شرایط اضطراری آلودگی هوای کاشان با تشکیل جلسه فوری تصمیم به تعطیلی مدارس شهرهای کاشان، آران و بیدگل و نوش آباد و ارائه دستورالعمل های لازم برای کاهش آلودگی ها و بهبود وضعیت نسبی هوا گرفت.

گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است. این اقشار جامعه همزمان با افزایش غلظت آلاینده ها بیش از سایر دیگران در معرض خطرات جبران ناپذیر هستند.

در 13 روز از روزهای آذرماه وضعیت هوای کاشان تاکنون در ۴ روز در وضعیت سالم و زرد ، 7 روز وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و نارنجی و دو روز در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم بوده است.

شایان ذکر است، شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا (P S I) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکيبات نيتروژن دار- ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ ميكرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف می باشند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش مي دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *