اوج گیری دمای هوای کاشان در هفته آینده/ تنش آبی تا اواسط پاییز ادامه دارد

عباس ارغوانی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، ضمن اشاره به کاهش دو درجه ای هوا در روزهای آتی اظهار داشت: جمعه این هفته کمینه دما به 40 درجه سانتی گراد می رسد که بالاتری درجه کمینه هوا طی هفته جاری خواهد بود.


وی با بیان اینکه کاشان تا پایان هفته هوایی صاف در بعد از ظهر کمی ابری همراه با وزش باد را تجربه می کند، افزود: بر اساس نظر کارشناسان جهاد کشاورزی لازم است پنبه کاران با توجه به طغیان کنه به دلیل گرما و افزایش رطوبت هوا در صورت مشاهده رطوبت نسبت به مبارزه با آن اقدام کنند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان با بیان اینکه از هفته آینده دما اوج می گیرد، ابراز داشت: در خرداد هفت بار رکورد دمایی کاشان و آران و بیدگل شکسته شد و این گرمای زودرس موجب شد رطوبت دمایی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه کاهش رطوبت موجب تشدید خشکسالی شده است، گفت: بارش این منطقه در سال جاری 65 میلی متر بوده که نسبت به بلند مدت 55 درصد و نسبت به سال گذشته 67 درصد کاهش بارش داشتیم که در نوع خود بی سابقه بوده است.

ارغوانی با بیان اینکه با کاهش باران و نزولات آسمانی در مناطق کوهستانی لزوم مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب بیش از پیش اهمیت دارد، تصریح کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی میزان بارش در پاییز نیز از نرمال پایین تر خواهد بود و بر همین اساس موضوع بی آبی تا اواسط پاییز ادامه داشته و لزوم همکاری مردم را می طلبد.

وی ضمن اشاره به وزش باد نسبتا شدید تا شدید در مناطق کاشان و آران و بیدگل تاکید کرد: این ناپایداری جوی در روز سه شنبه پیش بینی شده که همراه با گرد و خاک بوده و دو شهرستان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *