اطلاعیه ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا شهرستان کاشان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی فرمانداری ویژه کاشان، با توجه به مصوبات چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و بخشنامه ۳۷۴۸۹۹ تاریخ ۹۹/۰۸/۲۷ سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر اعمال محدودیت در تجمعات عمومی، اصناف و حضور کارکنان در دستگاه‌های اجرایی، حسب وضعیت‌های زرد، نارنجی و قرمز بیماری کرونا و از طرفی اعلام وضعیت قرمز این بیماری در شهرستان کاشان به اطلاع عموم شهروندان این شهرستان می رساند:


در راستای تسهیل در روند اجرای طرح، قطع خدمات کلیه دستگاه‌های خدماتی آب، برق، گاز و مخابرات در این بازه زمانی و ممنوع باشد.


بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در طول اجرای طرح ملزم به همکاری با صاحبان مشاغل، کسبه و اصناف می باشند از این رو می بایست از برگشت زدن چک در این بازه زمانی خودداری کنند.


دستگاه ها ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاههای خدماتی با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول در سطح ملی یا استان (نسبت به کاهش حضور تا ۵۰ درصد) پنجاه درصد کارکنان خود اقدام نمایند، مشروط به آنکه خللی در ارائه خدمات به وجود نیاید.


در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور حداکثر یک سوم کارکنان انجام خواهد شد.
بانک‌ها طبق مصوبه شورای عالی بانک‌ها و موسسات مالی و اداری مکلف به کاهش تعداد کارکنان می باشند.


تعداد شرکت کنندگان مجاز در جلسات، در وضعیت قرمز، حداکثر ۱۵ نفر است.
ماموریت‌های اداری غیرضروری لغو می گردند و دستگاه‌های اجرایی موظفند از اعزام کارکنان خود به ماموریت‌های اداری غیرضروری خودداری کنند.


محدودیت‌ها حضور کارکنان صرفا در مورد کارکنان شاغل در ادارات شهر ها قابل اعمال خواهد بود و کارکنان ارائه دهنده خدمات در مراکز روستایی نمی باشد.


کلیه مراکز آموزشی (آموزشگاه‌ها، مدارس دانشگاه‌ها و…) به طور کامل تعطیل و صرفاً کارکنانی که برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تاسیسات و سامانه‌های الکترونیکی ضروری باشند، حضور خواهند یافت.


دستگاه‌های اجرایی موظفند با استفاده از سامانه‌ها و امکانات ایجاد شده دولت الکترونیک ارائه خدمات را به صورت الکترونیکی و غیر حضوری در دستور کار خود قرار دهند و زمینه دسترسی شهروندان به کلیه خدمات را از طریق سامانه‌های الکترونیکی فراهم کنند.


کلیه مراکز گردشگری تعطیل و استقرار در پارک‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری ممنوع است.


برگزاری کلیه تجمعات آیین‌های مذهبی ملغی و اقامه نماز جمعه و نمازهای یومیه در مساجد و حسینیه‌ها ممنوع است.


خودروها با پلاک بومی حق خروج از شهرستان متبوع را ندارند و پلاک‌های غر غیربومی هم اجازه ورود به این مناطق را ندارند که در صورت عدم رعایت توسط دوربین‌های راهور مشمول جرائم سنگین خواهند شد. (ورود از شهر قرمز به هر شهری مشمول جریمه یک میلیون تومانی است.)


تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در مناطق قرمز ممنوع است.


برخی مشاغل شیفت شب(کارکنان بیمارستان‌ها، کارخانجات و…) مشمول جریمه تردد شبانه نمی شوند. مسئولان این سازمانها و مشاغل با ارسال فهرست شماره خودرو به فرمانداری از جریمه جلوگیری کنند.


محدودیت های شبانه شامل تاکسی ها و تاکسی‌های اینترنتی که نامه مکتوب ازپلیس دارند نخواهد شد.


فعالیت کلیه گروه‌های شغلی دو و سه و چهار ممنوع می باشد و فعالیت گروه شغلی یک با توجه به وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان به شرح زیر می باشد:

صنوف ضروری که میتوانند تا ساعت21 فعالیت کنند(فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی،فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی وتعاونی‌های مصرف،مراکز فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی،مرغ فروشی و ماهی فروشی،لبنیات( تولید و عرضه فراورده‌های لبنی)، میدان میوه و تره بار،فروش میوه و سبزی،نانوایان (تولید فراورده‌های نان)،خوار و بار، سوپرمارکت‌ها، فروش مواد بهداشتی و شوینده، پخش مواد غذایی، عطاری‌ها و همچنین صنوف رستوران، آشپزخانه، کبابی، سفره خانه، طباخی و اغذیه فروشان(ساندویچ _فست فود)بصورت اینترنتی و تلفنی با ارسال پیک و بصورت بیرون بر می‌توانند فعالیت کنند.)

 

صنوفی که میتوانند تا ساعت 14 فعالیت کنند(تعمیرگاه‌های انواع خودرو و نمایندگی‌های مجاز، تاسیسات فنی(تعمیرات خانگی و الکترونیکی_تعمیر تلفن همراه)، فروشگاه‌های قطعات و لوازم یدکی و تهویه مطبوع، فروشگاههای مصالح ساختمانی و آهن آلات، کارگاه‌های صنعتی(جوشکاری_تراشکاری و مشابه آن)، دفاتر خدمات اپراتور‌های ارتباطی تلفن همراه، فعالیت‌های پستی)

 

 

 

 


    ابوالفضل
    (0) (0)

    ابوالفضل

    آذر 1, 1399

    سلام امروز شنبه ۱۳۹۹/۹/۱ جهت پیشگیری بیشترکرونا و۳_۱نیروی کاری امروزبه بانک ملت خیابان شهیدرجایی رفتم ساعت ۱۰/۵۴دقیقه واردبانک شدم دیدم تقریبا ۴۰نفرجلومن بودند ومن یک ساعت تمام درصف انتظاربودم جالب اینجاست که یک باجه جهت ارباب رجوع مشغول بکاربود.آری این جوری می خواهیم کرونا راشکست بدهیم بااین حرف هاکرونابه ما می خندد.وجای خنده هم دارد..تاوقتی که شعاربدهیم بدترازاین هم می شود .بیایم بجای حرف جامعه رادرست راهنمایی کنیم ...التماس دعا.....

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *