• شناسه خبر : 4855

استیضاح شهردار کاشان رای نیاورد

نشست رسمی شورای شهر کاشان به دلیل قانع نشدن اعضا سوال کننده از شهردار کاشان درباره طرح ترافیکی آذرپارک به صورت استیضاح شهردار برگزار شد که سعید ابریشمی راد با 4 رای موافق ، شهردار کاشان باقی ماند و ۵ نفر از اعضا به وی رای عدم اعتماد دادند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، در صدو سی و دومین ننشست رسمی شورای شهر کاشان موضوع ادامه بررسی ونتیجه گیری درباره طرح ترافیکی آذرپارک در دستورکار قرار گرفت که به دلیل قانع نشدن اعضا سوال کننده از شهردار کاشان این جلسه به صورت استیضاح شهردار برگزار شد.

علی هاشمی طاهری، عفت پدرام فر، علیرضا مفرح، مهدی ناظم رضوی و علی رسول زاده به دلیل قانع نشدن از پاسخ های شهردار مبنی بر طرح آذرپارک رای عدم اعتماد دادند ولی شهردار کاشان با داشتن چهار رای اعتماد مجید شمس، حسینعلی وکیل، علیرضا پورعسگری و مصطفی کردمیل همچنان در مسوولیت خود باقی ماند.

پس از بیان نظرات شهردار و صحبت های اعضای مخالف و موافق شورا درباره طرح ترافیکی آذرپارک، سعید ابریشمی راد شهردار کاشان نشست شورا را ترک کرد و زمان رای گیری در صحن علنی حضور نداشت.

بر اساس قانون، برکناری شهردار نیازمند دو سوم آرا یا شش رای از اعضای شورا می باشد و شهردار کاشان برای دومین بار در سالجاری به دلیل قانع نشدن اعضای شورا استیضاح می شود.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر کاشان، علی رسول زاده رئیس شورای شهر کاشان در این نشست اظهار کرد: با شروع طرح ترافیکی آذرپارک در کاشان ابتدا بدلیل اصرارها موافقت کردم و علی رغم اینکه شرکت سی پی در کاشان فعالیت داشت از شرکت دیگر دعوت به عمل آوردند.

وی با اشاره به هزینه 400 میلیونی شرکت آذرپارک فقط برای شماره گذاری و خط کشی خیابان ها گفت: با وجود پیگیری ها و شکایت ها، شهرداری بدون اطلاع شورا قرارداد این شرکت را فسخ کرد و گفتند تمام مسائل و مطالبات به عهده بنده (شهردار کاشان) است .

رسول زاده خاطرنشان کرد: سوال اعضای شورای شهر از شهرداری درباره آذرپارک و قانع نشدن اعضا و همچنین رای گیری برای رای اعتماد بر اساس قانون و بر وفق ماده 83 است.

علی هاشمی طاهری، خزانه دار شورای شهر کاشان در این نشست با بیان اینکه طرح های شهرداری مانند آذرپارک با شکست مواجه شده است، افزود: زمان آغاز طرح ترافیکی آذرپارک  باید فرهنگسازی می شد و تامین پارکینگ انجام و قرارداد آن نیز قانونی منعقد می گشت.

وی با بیان اینکه شهردار خودش یک طرفه قرارداد شرکت آذرپارک را خاتمه داده است، گفت: آذرپارک را خودشان قرارداد بستند و خیابان ها را خط کشی کردند و به ما نگفتند الان هم چهار عضو شورا از پاسخ های شهردار برای سوال خود درباره فعالیت این شرکت قانع نشدند و جواب های ایشان کلی بود و بنابراین با توجه به ماده 83 شهردار برای ماندن و نماندن در شهرداری باید رای گیری شود.

هاشمی طاهری خاطرنشان کرد: در جلسه هفته قبل کمیسیون اقتصادی،برنامه و بودجه شورا مسوولین شرکت ترافیکی سی پی آمده بودند و اعلام کردند از اسفند سال گذشته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان نامه به شهردار نوشته و اعلام کرده نمی خواهد ناظر به این شرکت باشد و الان هیچ نماینده ای از شهرداری بر نحوه کار این شرکت نظارت ندارد در حالی که قانونا باید معاون ترافیک بر کار پیمانکاران  نظارت کند.

مجید شمس عضو شورای شهر کاشان در این نشست با بیان اینکه در جلسه 18 آبان درباره موضوع آذرپارک  مفصل صحبت شد، افزود: شهرداری ابتدا پیشنهاد فعالیت شرکت آذرپارک را به شورای شهر می دهد و مصوبه و مورد موافقت اعضا را می گیرد، شهرداری این مصوبه را به شورای ترافیک شهرستان برده که آنجا نیز با پیشنهاد شهردار موافقت می کنند..

وی افزود: بر اساس مصوبه شورا اجرای طرح در 22 خیابان به شهرداری ابلاغ می شود که با شروع اعتراضات مردمی و بدون هیچ گونه مکاتباتی به  8 خیابان کاهش می یابد که این امر موجب اعتراض پیمانکار می شود که چرا برخلاف قرارداد عمل کرده اید.

وی یادآور شد: شهرداری قانونا قرارداد را خاتمه داده است، شهردار هیچ گونه خسارتی نزده است  شورا در قرارداد دخالت کرده و به پیمانکار یعنی شرکت آذرپارک  خسارت وارد شده است. انگیزه سوال برای طرح سوال برای این موضوع خود جای سوال دارد.

شمس با بیان اینکه صورت جلسه 18 آبان  باید باطل می شد، افزود: در این تاریخ ما دو دستور کار داشتیم و یکی از اعضا غایب بودند و اگر بعد از توضیحات شهردار برای آذرپارک رای گیری می شد  آرا مخالف و موافق 4 بر 4 مساوی شد و  طبق قانون مساو ی بودن آرا موضوع از دستور کار خارج می شد و حتی استانداری هم پیگیری شد که دستورکار باید رد می شد.

علیرضا پورعسگری عضو شورای شهر کاشان افزود: این یک استیضاح آبکی است و خود اعضای سوال کننده نیز می دانند این کارشان رای لازم را نمی آورد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح های ترافیکی در بیشتر شهرهای جهان و ایران دیده می شود و ما باید زمینه را فراهم کنیم که اگر جایی اشکال دارد آن را اصلاح کرده و بر اجرای  مناسب آن را مصوب کنیم..

وی با بیان اینکه به جای مخالفت با اصل موضوع از شرکت های معتبر برای اجرای طرح های ترافیکی دعوت کنیم، تصریح کرد: یکی از بحث هایی که در مورد آلودگی هوا در کاشان می شود مربوط به خودروها است و برای کاهش عبور و مرور خودروها طرح های ترافیکی می تواند مناسب باشد.

 پورعسگری با بیان اینکه باید مشکلات و موضوعات مهم شهر در شورا بررسی شود، گفت: سوال اعضا از شهردار حتی در مسائل جزیی حق قانونی آنها است ولی در جامعه به ما می خندند که درباره موضوعاتی که ارزشی ندارد طرح سوال و استیضاح می کنیم.

حسینعلی وکیل عضو شورای شهر کاشان در این نشست اظهار کرد: به دلیل ظرفیت ها وتوانمندی های طرح ترافیکی آذرپارک من یکی از مدافعین پیشنهاد شهردار برای اجرای این طرح بودم و یکی از مزیت های شرکت آذرپارک این است نه تنها وجهی دریافت نمی کند بلکه وجوهی هم به شهرداری پرداخت می کرد

وی افزود: زمانی که شرکت سی پی در دوره قبل شهرداری برای سامان دهی خیابان های مرکزی شهر قرارداد بستند  نه تنها چیزی دریافت نکردند بلکه پارکینگ باب الحوائج را با سرمایه 20 میلیارد تومان سرخرید دادند. تا بر اساس درآمدهای آن این پروژه را اجرا کنند.

وی یادآور شد: پس از مصوبه شورا قرارداد شرکت آذرپارک امضا شد ولی به دلیل تبعات اجتماعی شورا تعدا 22 خیابان را بر اساس قرارداد به 8 خیابان تغییر داد که پس از کاهش تعداد خیابان ها طرح، این شرکت خواستار افزایش تعرفه ها بود که مورد موافقت شورای شهر قرار نگرفت.

وکیل با بیان اینکه شهرداری برای جلوگیری از خسارت چند میلیاردی به عنوان کارفرما از حقوق قانونی خود برای خاتمه دادن به قرارداد این شرکت اقدام کرده است، گفت: بین 200 الی 300 میلیون تراز مالی این طرح بین شرکت آذرپارک و شهرداری بوده است و بیان موضوع استیضاح برای شهرداری که 500 میلیارد تومان هزینه و درآمد برای شهر 300 هزار نفری دارد بد است.

وکیل خاطرنشان کرد: در این مقطع که مشکلات اقتصادی هر لحظه می تواند تهدید کننده باشد، تضعیف شهرداری به صلاح کسی نیست و کسی بهره ای نمی برد بلکه باید شهرداری را دراین اوضاع تقویت کنیم تا بتواند نسبت به اداره شهر و پرداخت حقوق ها در شب عید بربیاید.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *