خزانه دار شورای شهر کاشان:

احداث زیرگذر مدخل شهر 9 مصوبه قانونی دارد

خزانه دار شورای شهر کاشان گفت: موضوع احداث زیرگذر مدخل شهر 16 ماه در شورای شهر کاشان مطرح است و تاکنون 9 مصوب قانونی دارد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مجید شمس در صد و ششمین نشست رسمی شورای شهر کاشان اظهار داشت: از آذر سال 96 تاکنون تمام مراحل پروژه مدخل شهر مانند اقدامات کارشناسی، نقشه برداری ها، کمیته های فنی و طراحی ، تفاهم نامه ها و قرارداد خاتم انبیا طبق قانون انجام شده و رئییس شورای شهر آن را امضا و به کمیسیون های مربوطه، شهرداری و فرمانداری ابلاغ کرده است.
وی با بیان اینکه از شروع تصمیم به ساخت این پروژه از دوره های قبل تا الان به شهر 50 میلیارد تومان خسارت خورده است،افزود: در تمام جلسات شورا باید طبق قانون عمل کنیم ولی این که رئیس شورا بگوید من در جلسات فنی حضور نداشتم را قانون پیش بینی نکرده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تصریح کرد: الان چرا بعد از 16 ماه مخالفت خود را اعلام می کنید و یک شبه اجرای پروژه مدخل شهر را به صلاح نمی بینید و با مطرح کردن این مسائل جو شهر را که نیاز به آرامش دارد بهم می ریزید.
شمس افزود: فهرست بالایی که در سال 97 برای پرژوه مدخل شهر با هزینه 75 میلیارد تومان داده شده بر اساس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است و الان که هزینه ها به دلیل اوضاع اقتصادی کشور بالا رفته شهردار مقصر نیست و راه حل این موضوعات را قانون با موارد تعدیل، ترمیم و اصلاح بودجه نشان داده است.
وی رای گیری برای استیضاح شهردار را غیرقانونی دانست و افزود: در جلسه امروز طبق آیین نامه داخلی شوراها تنها باید به موضوع قانع شدن یا قانع نشدن اعضای سوال کننده شورا از شهردار اکتفا می شد زیرا هیچگونه دستور جلسه ای با موضوع استیضاح مشخص نشده است.
شمس خاطرنشان کرد: بر اساس قانون درباره دستورجلسه هر نشست در پایان هر نشست قبلی یا توسط هیات رئیسه تصمیم گیری شود ولی موضوع دستور کار این جلسه که روز سه شنبه از طریق پیامک یا یک مصاحبه رادیویی اعلام شد بر خلاف قانون آیین نامه شوراها و قانون بود.
گفتنی است در صد و ششمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان در روز شنبه هجدهم خرداد برگزار شد که ابتدا موضوع استیضاح شهردارکاشان مطرح شد که ۵ نفر از اعضا به وی رای مخالف دادند و چهار نفر دیگر در اقدام اعتراضی به دلیل نداشتن صورتجلسه مشخص در رای گیری شرکت نکردند، در ادامه جلسه نیز با ترک جلسه توسط چهار عضو شورا به دلیل مطرح شدن رای گیری برای توقف پروژه مدخل شهر این نشست بدون نتیجه و عدم امضا صورتجلسه به پایان رسید.


    فاطمه ایجادی یه شهروند
    (1) (1)

    فاطمه ایجادی یه شهروند

    خرداد 20, 1398

    نباید زیر گذر مدخل متوقف شود اون لایحه زیر گذر تصویب شد این آقایان کجابودند خواب بودندکه حالاساز مخالف میزنن خلاصه کلام باید زیر گذر درست شود کسی حق نداره ساز مخالف بزند برای آبادانی کاشان خیلی خوب وجلوی ترافیک وتصادوفات گرفته میشه همچنین شلوغی وردی شهر -آقایان مخالف در شورای بفمید اگر هم نمیفمید برید کنار

    شهروند
    (1) (0)

    شهروند

    خرداد 20, 1398

    به نظر میرسد هیچیک از اعضای شورای شهر از وظایفِ قانونی و حدودِ اختیاراتِ خویش و شورای شهر به طور کامل اطلاع ندارند و عده‌ای در شهرداری و سایر نهادها آنها را بازی میدهند.این شورا باید منحل شود و اعضای آن محاکمه شوند و معادلِ ریالی خسارات وارده به شهر از آنها اخذ شود.

    (0) (0)

    خرداد 21, 1398

    بارها در زمینه ظرفیت همه پرسی در قانون اساسی اشاره و تاکید شده . این پروژه میتواند گزینه مناسبی برای سنجش اثر بخشی این راهکار برای حل جنگ سیاسی منتخبان مردم ، به نفع تعیین خواست حقیقی مردم باشد .

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *