• شناسه خبر : 2953

با حضور عبدالله موحد نابغه کشتی جهان:

آکادمی کشتی پهلوان عبدالله موحد در لتحر کاشان افتتاح شد

آکادمی کشتی پهلوان عبداالله موحد لتحر کاشان با حضور این نابغه کشتی جهان، محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی ایران و جمعی از پیشکسوتان این رشته ورزشی به بهره برداری رسید.

آکادمی کشتی عبدالله موحد لتحر کاشان
به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، عبدالله موحد شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح این آکادمی کشتی مزین به نام خودش اظهار کرد: با اینکه خستگی یک سفر طولانی را داشتم ولی برای حضور در این برنامه با افتخار و رغبت آمدم و خیلی دوست داشتم بیشتر به ایران و کاشان می آمدم تا داشته های خود را در اختیار ورزشکاران نونهال این آکادمی کشتی بگذارم.

این نابغه کشتی جهان و ایران افزود: امیدوارم آنقدر زنده بمانم تا شاهد باشم که کشتی گیران کم سن وسالی که در این سالن کشتی تمرین می کنند یک روز قهرمان کشتی جهان و المپیک شوند.

وی با بیان اینکه ورزش را با ژیمناستیک شروع کرده و با کشتی به پایان رساندم، گفت: در زمانی نونهالی که کشتی را شروع کردم امکانات و وسایل مناسبی برای کشتی نداشتیم و تمرینات خود را با پای برهنه روی زمین انجام می دادم.

نابغه کشتی جهان تاکید کرد: هر چقدر سالن ورزشی در کشور ساخته شود باز هم کم است زیرا کشور به ساخت سالن های بیشتر نیاز دارد تا در رسیدن به اهداف خود در وزرش موفق شود.

موحد با اشاره به جایگاه و اهمیت پهلوانی در ایران خاطرنشان کرد: هر کسی را نمی توان با این عنوان صدا زد زیرا در گذشته کسانی پهلوان بودند که از حقوق ضعیفان دفاع کرده و دست افتادگان را می گرفتند.

همچنین رئیس اسبق فدراسیون کشتی ایران نیز در مراسم افتتاح آکادمی کشتی عبدالله موحد لتحر کاشان گفت: موحد اولین نفر در ایران از حیث داشتن مدال در رقابت های بین المللی و یازدهمین نفر در کشتی جهان است که نام و تصویرش در دیوار فیلا نقش بسته است.

محمدرضا طالقانی افزود: موحد شش مدال جهانی و المپیک را بدون وقفه برای ایران به ارمغان آورد و اگر اختلافات داخلی نبود تعداد این مدال ها بیشتر می شد.

وی یادآور شد: حدود 40 سال پیش که در مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر فعلی مسوولیت داشتم نام سالن کشتی آنجا را به نام عبدالله موحد نامگذاری کردم که پس از رفتن من عکس موحد را برداشتند.

این پیشکسوت کشتی ایران، موحد را اسطوره ورزشی این مملکت دانست و گفت: موحد 40 سال است در آمریکا زندگی می کند و ما به آسانی گذاشتیم از کشور برود در حالیکه همه دنیا می خواهند کسی مانند پهلوان موحد را داشته باشند.

طالقانی با ابزار خرسندی از ساخت این سالن ورزشی خاطرنشان کرد: عبدااله موحد به عنوان یک ایرانی افتخار می کند پس از بازگشت به وطن به منطقه کوچک لتحر در کاشان حضور پیدا کند و بگوید من چقدر خوشحال هستم که به اینجا آمده ام و هرگاه فر صت کنم باز هم خواهم آمد.

مراسم کلنگ زنی آکادمی کشتی پهلوان عبدالله موحد لتحر کاشان در مهر ماه سال 94 با حضور این نابغه کشتی جهان به زمین زده شد و بعد از چهار سال با حضور ایشان در زمینی در مساحت 580 متر مربع دارای دو تشک کشتی، خوابگاه و سالن بدنسازی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان به عنوان استاندارد ترین سالن ورزشی این شهرستان افتتاح شد.

گفتنی است مهدی محبی قهرمانی سابق کشتی آسیا، سیددجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس، سعید ابریشمی راد شهردار کاشان، سیدمهدی ناظم رضوی و علی هاشمی طاهری اعضا شورای شهر، مجمدجواد سلامیان رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان، رئیس هیات کشتی استان اصفهان و جمعی از پیشکسوتان کشتی کاشان و باستانی کاران و مردم منطقه لتحر در آیین بهره برداری از آکادمی کشتی پهلوان عبدالله موحد حضور داشتند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *