• شناسه خبر : 18962

آقای استاندار! اینجا مدتهاست مسئولان رسانه را فراموش کرده‌اند

در حالی که در استانداری اصفهان از تاکید بر پاسخگویی مدیران در برابر رسانه ها و نقش موثر آنها در جامعه سخن می گویند در ۲۰۰ کیلومتر دورتر از مرکز استان برای جلوگیری از ورود رسانه ها به جلسات، بایکوت، دعوت گزینشی، شکایت و درخواست برای برخورد با رسانه ها تلاش می شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم در تاریخ هفدهم فروردین استاندار اصفهان در نشست مشترک فرمانداران، مدیران کل ستادی و مشاورین استاندار، در حالی اعلام کرد که فرمانداران و مدیران ستادی از ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر با رسانه ها غافل نشوند که مسئولان کاشان مدت هاست ارتباط با رسانه ها را فراموش کرده یا به صورت دعوت های گزینشی آن ها را بایکوت کردند.

همچنین در حالی در کاشان از ظرفیت های رسانه های شهر بویژه رسانه محلی در آگاهی بخشی مردم و معرفی فرصت های شهر استفاده نمی شود که استاندار اصفهان در نشست با فرمانداران، رسانه را یک ظرفیت عظیم و پویا دانست که نباید مورد غفلت قرار بگیرد و تاکید کرد در این راستا بسیاری از کشورها مردم را به رسانه های محلی وابسته کرده اند تا بتوانند از ظرفیت آنها بهره‌مند شوند.

همچنین محمدرضا جان نثاری. معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری اصفهان در نشست صمیمانه با مدیران رسانه های استان اعلام کرد که طبق مصوبات صریح شورای اطلاع رسانی استان، مسئولان باید پاسخگوی اهالی رسانه باشند ولی با یک بررسی در عملکرد مجموعه های اداری کاشان آنچه که عیان است دوری مسئولان از رسانه ها است و کاشان را با اخبار حوادث در جامعه معرفی می کنند!

البته معاون سیاسی استاندار از رسانه‌ها درخواست کردند گزارش های خود را درباره پاسخگو نبودن مدیران به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی اعلام کنند که از ایشان درخواست داریم قبل از این موضوع در سفری با کاشان به پای درددل اهالی رسانه بنشینند و برای مشکلات و چالش های که گرفتار آن هستند چاره بیندیشند.

مسئولان استانداری اصفهان به کاشان بیایند و مشاهده کنند که چگونه رسانه ای که مجوز قانونی دارد به جلسات راه نمی دهند؛ از آن با انواع اتهام های عجیب شکایت می شود و حتی برای نقد و مطالبات عمومی با عنوان «مگس» مورد توهین قرار می گیرند یا اینکه به درخواست فلان مسئول به نهادهای نظارتی فراخوانده می شوند و یا برخی مدیران برای جلوگیری فعالیت یک رسانه تلاش می کنند.

مسئولان استان اصفهان بویژه آقای استاندار به کاشان بیاید و بررسی کند چرا بدلیل بی توجهی به رسانه ها مردم کاشان بی خبر از بسیاری از اتفاقات و تصمیمات در شهر هستند  و اینکه چرا دستور ایشان در آبان ماه مبنی بر تشکیل شورای اطلاع رسانی در شهرستان عملی نشد.

مسئولان‌ استانداری بویژه بخش بازرسی به کاشان بیایند و در روزگار سختی کار رسانه های شهر ، قراردادهای عجیبی که بنام کار رسانه ای در برخی ارگان ها با افرادی خاص منعقد می شود و جای پای رانت در آن هم مشهود است را بررسی کنند.

هرچند مسئولان استانداری در ۲۰ ماه از آغاز کار دولت سیزدهم کمتر توجهی به بزرگترین شهر استان داشته اند ولی حداقل یک روز از روزهای اردیبهشت در فصل گل و‌گلاب به شهر بی خبر کاشان سفر کنند و ساعاتی پای حرف های اهالی رسانه بنشینند که درد ودل و سخن ها دارند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *