به بهانه سفر دو روزه استاندار اصفهان به کاشان:

آقای استاندار، کاشان را کاشان ببینید

مهدی عرشی - پایگاه خبری اهل کاشانم

خبر کوتاه بود “استاندار اصفهان، در روزهای پایانی هفته به کاشان سفر می کند”، با این خبر کوتاه این سوال در ذهن ها خطور می کند که چرا بعد از 15 ماه از گذشت دولت سیزدهم سفر یک استاندار به یکی از مهمترین و استراتژیک ترین شهرهای ایران از لحاظ جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی خبر مهمی می شود.

استان اصفهان دارای 24 شهرستان است ولی “سیدرضا مرتضوی” استاندار منصوب دولت سیزدهم در دوره ریاست جمهوری حجت الاسلام رئیسی، تاکنون 15 سفر استانی به همراه معاونین و مدیران کل خود برای بررسی و حل مشکلات این شهرها و مردمش داشته است تا کاشان به عنوان بزرگترین و مهمترین شهر استان اصفهان در رده 16مین شهر مورد سفر استاندار تلقی شود!

هفدهم خرداد سال جاری در دیداری که نماینده ولی فقیه امام جمعه کاشان، فرماندار و روحانیون منطقه سفری به استان اصفهان داشتند، سید رضا مرتضوی از سفر دو روزه خود در آینده نزدیک به کاشان خبرداد که با توجه به اعلام فرمانداری بعد از حدود چهار ماه موعد این سفر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه رسیده است.

 البته آن نکته  قابل ذکر است که سیدرضا مرتضوی در تاریخ 20 مهر سال گذشته به عنوان استاندار اصفهان کارش را آغاز کرده است و تنها یک بار در تاریخ دهم بهمن برای معارفه  فرماندار سفری رسمی به کاشان داشت و ماه قبل هم در روز قالیشویان در این مراسم حضو پیدا کرد که این سفر را می توان پاسخی مناسب به حاشیه ها و ورود بدون هماهنگی استاندار مرکزی و مدیران این استان به حوزه استحفاظی اردهال کاشان قلمداد کرد.

برای نقد بی مهری استان اصفهان به شهری چون کاشان صدها  سطر مطلب می توان نوشت، بی مهر های که در حوزه مدیران کل این استان هم دیده می شود و هنوز بسیاری از مدیران کل ادارات استان اصفهان در دولت سیزدهم، کاشان را ندیدند و یا اگر هم آمدند بی سروصدا و بی خبر بوده است، از انتصابات کاشان هم مانند عدم ابلاغ به موقع حکم فرماندار کاشان و بلاتکلیفی  10 ماهه معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری هم سخن نمی گوییم که تکرار مکررات است.

آقای دکتر مرتضوی ،استاندار محترم اصفهان، یک پاییز، یک زمستان، یک بهار و یک تابستان از مسئولیت تان در استانداری نصف جهان گذشت ولی باید بپذیرید و پذیرفت که لیاقت کاشان برای توجه به این منطقه در این یک سال با این همه ظرفیت و پتانسیل و مشکلات و مطالبات مردمی بیش از این بود، کاری به سکوت های مدیران شهری و احزاب سیاسی و چپ و راست شهر نداریم که نحوه عملکردشان انقدر بین خودشان و مردم فاصله ایجاد کرده که برای ارتباطش سی و سه پل ها باید ساخت!

آقای استاندار، کاشان ایران، جایی است که وطن و هموطنان به تاریخ چند هزار ساله سیلک، معماری و آثار تاریخیش، مشاهیر بزرگ ادبی و علمی و هنری، هویت های سنتی و مذهبیش افتخار می کند و می بالد، ولی سال هاست بال های پریدنش را بوروکراسی های اداری، تصمیمات بالادستی، سهم خواهی ها و وجود برخی مدیران اشتباهی چیده است.

 آقای استاندار، در سفر دو روزه تان از اصفهان برای کاشان ایران چه سوغاتی بهتر از تفویض اختیار به مدیرانش می تواند باشد، چه خبری شیرین تر از گز اصفهان می تواند باشد تا به خواسته مردم برای کاهش خسارت های برخی معادن و صنایعی آلاینده ای چون کارخانه سرب احترام گذاشت، و چه آینده سازی ماندگاری برای این شهر می تواند رقم بخورد که مشکلات پیش روی آموزش و پرورشش حل شود.

 آقای استاندار، در این سفر برای کشاورزان کاشان بویژه روستاییان خوش خبر باشید، اهالی ورزش را دلگرم کنید، با مصوباتی ذوق اهالی هنر شهر را برگردانید، دستوری دهید تا میراث فرهنگی و آثار تاریخیش از گزند قانون گریزان، منفعت طلبان و بی پولی در امان بماند، با همراهی تان کاری کنید که عاشقانی که سال ها عمر خود را با جمع آوری آثاری شاخص برای ایجاد یک موزه در کاشان وقف کردند به آرزوی شان برسند. و بهترین هدیه برای اهالی رسانه کاشان هم ملزم کردن مدیران شهر به پاسخگو بودن است.

آقای استاندار به کاشان خوش آمدید، امیدواریم بعد از اینکه این دو روز از عمر گرانقدرتان را در کاشان سپری کردید، دستاوردها، مصوبات و خبرهای خوبی برای این شهر و مردمش داشته باشید و از شما توقع داریم کاشان را کاشان ببینید و به تمام مدیران تحت امرتان دستورالعملی ابلاغ کنید حداقل تاریخ کاشان این وطن را یک بار بخوانند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *