استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد؛

واکسیناسیون در منطقه انجام نشود پیک جدید کرونا از راه می‌رسد

مائده نجفی زاده در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به رشد آمار مبتلایان و بیماران بستری کرونایی در منطقه کاشان اظهار داشت: در صورتی که فرآیند واکسیناسیون در سطح شهرستان و منطقه به خوبی انجام نشود به زودی شاهد پیک جدیدی از شیوع ویروس کرونا خواهیم بود.


وی با بیان اینکه واکسن های موجود در بازار چه وارداتی و چه واکسن‌های تولید داخل مانع مرگ و ابتلای شدید به کرونا می‌شود، ابراز داشت: از عموم شهروندان به خصوص سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌خواهیم حتما از واکسن استفاده کنند.

این متخصص عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه واکسن کرونا تاکنون در کاشان و ایران هیچگونه عوارض جدی برای آن گزارش نشده است، تصریح کرد: مردم نباید اسیر شایعات مطرح شده در شبکه های اجتماعی شوند و باید بدانند در حال حاضر تنها راه نجات از ویروس کرونا واکسیناسیون عمومی است.

وی با بیان اینکه تولید انبوه واکسن کرونای ایرانی می تواند روند واکسیناسیون در سطح کشور را تسریع یابد، افزود: هم واکسن برکت و هم واکسن پاستور در بالاترین سطح استاندارهای جهانی ساخته شده‌اند و استفاده از این واکسن‌ها از نظر متخصصین و پزشکان هیچ مانعی ندارد.

نجفی زاده گفت: از تمام مدیران و دستگاه های اجرائی کاشان می‌خواهیم با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون عمومی مردم کاشان همکاری لازم را داشته باشند تا حداقل قبل از فصل پاییز و زمستان واکسیناسیون اقشار پرخطر انجام شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *