• شناسه خبر : 12022

دریافت جایزه نشان همای زرین اولین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی کشور توسط استاد غفار سردابی

معاون مدیرکل و رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی کاشان از اعطای نشان «همای زرین» به استاد غفار سردابی در رشته زیلوبافی در اولین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان،مهران سرمدیان با اعلام این خبر گفت:اعطای نشان‌ همای زرین به برگزیدگان ۲۰ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، یکی از بخش‌های نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی است که استاد غفار سردابی توانست در رشته زیلوبافی به این مهم دست یابد.


سرمدیان اظهار داشت: استاد سردابی یکی از هنرمندان برجسته زیلوبافی در سطح کشور می باشد که قبلا نیز نام وی در فهرست مفاخر حامل میراث ناملموس بعنوان گنجینه زنده بشری در زیلوبافی کاشان به ثبت رسیده است.

وی افزود: غفار سردابی همچنین دارنده نشان درجه دو هنری از شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان اصالت یونسکو و نیز دارای دو نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی می باشد.


    علی____علی
    (0) (0)

    علی____علی

    آگوست 3, 2021

    هنر نزد ایرانیان است وتابحال ماندگار مانده.(چرا) چون دیگران گاشتندما خوردیم.حالا هم نشان میگیریم.پس استاد عزیز بکار تا دیگران.....تاهنر نزد ایرانی ماندکار بماند.ممنونم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *