• شناسه خبر : 17342

جوابیه دانشگاه کاشان به اهل کاشانم درباره حکم ریاست این دانشگاه

در پی انتشار خبری در پایگاه خبری اهل کاشانم با عنوان "چرا حکم رئیس دانشگاه کاشان صادر نمی شود؟" روابط عمومی دانشگاه کاشان جوابیه ای به شرح زیر برای این رسانه ارسال کرد که وفق قانون مطبوعات عینا منتشر می شود.

مدیر محترم پایگاه خبری اهل کاشانم
سلام علیکم
با توجه به مطلب منتشر شده از سوی آن پایگاه محترم در فضای مجازی تحت عنوان “آیا سرپرستی بیش از ۶ ماه قانونی است؟ “
با توجه به قانون مطبوعات مستدعی است نسبت به درج پاسخ این دانشگاه برابر ضوابط قانونی اقدام نمایید:
۱- به استحضار میرساند با توجه به حساسیت جایگاه دانشگاهها مطابق قانون، برای انتخاب و انتصاب روسای دانشگاهها بعد از انجام بررسی‌های لازم و استعلامات قانونی، فرد مورد نظر وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری ابتدا بعنوان سرپرست منصوب میشود. در مرحله بعد سوابق و برنامه های سرپرست پیشنهادی در کمیته تخصصی شورای انقلاب فرهنگی با حضور ایشان بررسی و تایید میگردد و نهایتا موضوع توسط هیأت تعیین صلاحیت رؤسای دانشگاه‌های شورای انقلاب فرهنگی به تایید نهایی رسیده و پس از آن حکم ریاست توسط وزیر محترم صادر میگردد.
۲-در خصوص دانشگاه کاشان، پس از صدور حکم سرپرستی توسط وزیر محترم برای جناب آقای دکتر عباس کتابی، برنامه ایشان در کمیته تخصصی شورای انقلاب فرهنگی مطرح و پس از آن مراحل نهایی طرح موضوع در جلسه هیأت تعیین صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها در حال انجام است.
‌۳-‌ براساس تبصره ۲ مصوب یکصد و شصت و یکمین جلسه مورخ 1367.6.15 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر گاه وزیر شخصی را که سرپرست موقت دانشگاه است به عنوان رییس معرفی کرد تا زمانی که شورای عالی درباره وی تصمیمی نگرفته‌است می‌تواند همچنان سرپرست باقی بماند.
با توجه به توضیحات فوق، انتخاب و انتصاب سرپرست محترم دانشگاه کاشان و مراحل صدور حکم ریاست ایشان بر اساس قانون و مقررات بوده و اقدامات انجام شده و موفقیت‌های کسب شده در مدت ۱۰ ماهه اخیر بیانگر توفیق بیش از پیش دانشگاه در عرصه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی و دانشجویی است.
برای آن رسانه محترم آرزوی توفیق در عرصه اطلاع رسانی صادقانه داریم.
روابط عمومی دانشگاه کاشان


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *