• شناسه خبر : 6731

مدیرعامل آبفای کاشان مطرح کرد:

افزایش 20 درصدی مصرف آب کاشانی ها به علت کرونا

مدیرعامل آبفای کاشان گفت: مصرف آب شهروندان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش پیدا کرده و دلیل اصلی آن افزایش مصرف آب به واسطه‌ی شیوع بیماری کروناست.  

 

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محمدرضا اسدی در جمع خبرنگاران مصرف آب شهروندان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل را نگران کننده دانست و گفت: مصرف آب شهروندان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش پیدا کرده و دلیل اصلی آن افزایش مصرف آب به واسطه‌ی شیوع بیماری کروناست.

مدیرعامل آبفای کاشان تصریح کرد: مصرف آب شهروندان افزایش پیدا کرده ولی منابع آب موجود قادر به تأمین و جبران این افزایش نیست. طی سالیان گذشته بیش از ظرفیت سفره‌ها و مخازن زیرزمینی استفاده شده و اکنون متأسفانه شرایط به حدی سخت شده که دیگر جایی و نقطه‌ای برای حفر چاه جدید باقی نمانده است.

وی تصریح کرد: افزایش مصرف آب درحالی اتفاق افتاده که هنوز دمای هوای شهر کاشان به عنوان بزرگ‌ترین شهرِ شهرستان زیر 40 درجه است و موج گرما و فصل تابستان در راه است.

اسدی تأکید کرد: حجم مخازن به شدت کاهش پیدا کرده و تمام چاه‌های آبفا به صورت 24 ساعته در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است. هرگونه اتفاق مانند قطعی برق یا مشکلات احتمالی برای الکتروپمپ بیفتد منجر به قطعی آب یا افت فشار شبکه توزیع آب خواهد شد.

مدیرعامل آبفای کاشان از شهروندان خواست صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی گرفته و تأکید کرد: از مردم شریف شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل درخواست می‌شود تا آنجا که امکان دارد آب شرب و بهداشتی را تنها برای مصارف ضروری استفاده کرده و از مصارف غیرضروری پرهیز کنند.

اسدی یادآور شد: شست‌وشوی حیاط منزل و خودرو به عنوان مصارف غیرضروری تلقی می‌شود. اگر تنها یک دقیقه‌ زمان استحمام آب را کاهش دهیم به ازای هر نفر 13 لیتر آب صرفه‌جویی می‌شود. شهروندان محترم در نظر داشته باشند توجه به مواردی از این دست که بسیار ساده و قابل اجراست کمک خواهد کرد تا از بحران بی‌آبی تابستان پیش‌رو عبور کنیم.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *