• شناسه خبر : 14100

سکوتی که بر بی‌عدالتی‌ها در کاشان مهر تایید می‌زند

جواد تقی زاده - مدیر مسئول پایگاه خبری اهل کاشانم

چندی پیش بود که پایگاه خبری اهل کاشانم با انتشار مطلبی خبر از جذب تعدادی نیروی آموزشی تحت عنوان خرید خدمات در اداره آموزش و پرورش کاشان داد که طی آن افرادی بدون ضوابط مشخص در مدارس مشغول به کار شده بودند.

انتشار این یادداشت (اینجا بخوانید) بازخوردهای فراوانی در بر داشت به طوری که برخی از معلمانی که سال‌ها (حتی تا بیش از دو دهه!) به عنوان معلم غیردولتی در مدیریت آموزش و پرورش کاشان مشغول بکار بوده و هستند و یا کسانی که در دوره های مختلف تربیت معلم شرکت کرده اند، با ارسال پیام هایی از این روند غیرشفاف بکارگیری معلمان جدید اعتراض کرده و این نکته را متذکر شده اند که افراد باسابقه از این فرایند حذف و برخی افرادی که هیچ و یا با کمترین سابقه و بعضا بدون داشتن مدرک مرتبط بوده‌اند، جذب شده‌اند.

بعد از انتشار این گزارش تنها عکس العمل مدیریت آموزش پرورش در قبال این اتفاق سکوت، سکوت و سکوتی بوده است که چه رازی در آن نهفته است ما بی اطلاع هستیم. چندی پیش هم که یکی از اعضای شورای شهر در باب ناعدالتی آموزشی در این مدیریت ابراز نگرانی کرده بود، بدون پاسخ ماند.

به فرض تایید ادعاهای مطرح شده درباره جذب این معلمان که به صورت غیرشفاف انجام شده، مدیریت آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد که واقعا با چه پشتوانه و حمایتی راضی به انجام این کار خلاف شرع و قانون شده است؟! در حالیکه حق بسیاری از دیگر معلمان زحمتکش در این سیستم از بین رفته است.

اینکه مدیریت آموزش و پرورش کاشان و شخص رییس آن و همچنین حامیان آن در کاشان و تهران و این سازمان و آن وزارتخانه تاکنون نسبت به این حجم از بی عدالتی هم سکوت کرده اند، چیزی جزء بی اعتنایی به حقوق حقه مردم و والدین کودکان و خود دانش آموزان و همچنین کادر زحمتکش و معلمان در آموزش و پرورش کاشان نیست‌.

اینکه گفته می شود رییس آموزش و پرورش کاشان از برخی ارتباطات با برخی از افراد به منظور حمایت از اقداماتی که انجام میدهد، سوءاستفاده میکند؛ ابهامی هست که ایشان باید پاسخگو به رسانه ها و افکار عمومی باشد.

متاسفانه اداره آموزش و پرورش کاشان هیچگاه ارتباط موثری با اهالی رسانه طی این سال ها نداشته و حتی یک نشست خبری هم با خبرنگاران برگزار نکرده است!

در پایان از مدیران و مسئولین کاشان به خصوص دادستان محترم و رییس سازمان بازرسی عاجزانه میخواهیم نسبت به این اقدامات و فعالیت های غیرقانونی ورود و با عوامل و تصمیم گیرندگان با آن برخورد قانونی داشته باشند و به این دلیل از شورای محترم شهر توقع رسیدگی نداریم زیرا خود مسئول کمیسیون فرهنگی آن شورا زیر مجموعه این مدیریت است!


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *