• شناسه خبر : 9941

رئیس اداره استاندارد کاشان خبر داد:

معرفی یک واحد تولید و شارژ اکسیژن به مقام قضایی

غلامحسین بخردی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به پلمب ۶۱ عدد سیلندر گاز اکسیژن در منطقه کاشان اظهار داشت: یا واحد تولید و شارژ اکسیژن نیز به مقام قضایی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه کپسول ها و سیلندرها بدون در نگهداری گاز اکسیژن طب مشمول مقررات استاندارد انباری هستند، ابراز داشت: این کپسول ها باید هر پنج سال یکبار مورد آزمون مجدد فرار بگیرند.

رئیس اداره استاندارد کاشان با اشاره به اینکه این سیلندرها فرآیند شارژ و تخلیه و تنش را به صورت مکرر طی می کنند، تصریح کرد: با توجه به حمل و نقل و سایر عوامل جوی امکان فرسودگی و آسیب برای آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه بهره برداران و مالکان سیلندرهای گاز اکسیژن طبی بایستی در بازه های زمانی مشخص شده نسبت به ارسال آن به آزمایشگاه تایید صلاحیت شده برای آزمون های لازم اقدام کنند، گفت: در صورت تایید مجدد تاریخ اعتبار روی سیلندر حک شده و در غیر این صورت از شارژ آن خودداری و از چرخه مصرف خارج و بایستی معدوم شود.

بخردی افزود: در صورت کوتاهی و سهل انگاری مسئولیت حوادث ناشی از عدم انجام آزمونهای تست دوره ای به عهده مالک، بهره بردار و تولید کننده اکسیژن خواهد بود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *