• شناسه خبر : 9776

مدیرعامل موسسه خیریه اوتیسم کاشان:

برآورد وجود ۳۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در شهرستان کاشان

محمود قطبی فر در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه در این موسسه خیریه حدود ۱۲۰ کودک مبتلا به اوتیسم شناسایی و دارای پرونده هستند، اظهار داشت: ما برآورد میکنیم که تعداد کودکان مبتلا به اوتیسم در سطح شهرستان کاشان حدود ۳۰۰ مورد باشد.


وی با بیان اینکه اوتیسم یک اختلال رفتاری و اختلال پیچیده عصب شناختی است که باعث ایجاد اختلال در تعاملات اجتماعی و رشد کلامی و مهارت های ارتباطی همراه با رفتارهای تکراری و سخت است، ابراز داشت: سن طلایی برای درمان کودکان اوتیسم دو تا پنج سالگی است.

مدیرعامل موسسه خیریه اوتیسم کاشان با اشاره به این موسسه خیریه و بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های آن توسط خیرین تامین می شود، تصریح کرد: بخش کوچکی از هزینه خدمات ارائه شده هم با مشارکت مردم و مراجعه کنندگان و با توجه به تعرفه های ابلاغ شده دولتی تامین می شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از کودکان مبتلا به این اختلال رفتاری بعد از اینکه تحت درمان قرار گرفتند به زندگی عادی برگشته و در اجتماع حضور داشته و همانند دیگر هم سن و سال های خود در مشارکت های اجتماعی حضور فعال دارند و حتی به دانشگاه راه پیدا کرده‌اند.

قطبی فر با اشاره به افتتاح مرکز سرای امید مربوط به آموزش و توانبخشی کودکان مبتلا به اوتیسم در چهارشنبه هفته جاری با حضور ولی الله نصر اصفهانی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: این مرکز زیر نظر موسسه خیریه اوتیسم کاشان است و تمام خدمات از شناسایی، آموزش، درمان و غیره در این مرکز با حداقل هزینه ها انجام می شود.

وی همچنین از شروع غربالگری کودکان دو تا پنج سال در این مرکز برای شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم خبر داد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم ارائه خدمات به صورت غیرحضوری پرسشنامه ای از طرف این مرکز برای والدین کودکان از طریق فضای مجازی ارسال می شود و بعد از تکمیل این فرم توسط والدین و ارسال مجدد آن به مرکز این فرم ها مورد بررسی قرار میگیرد و در صورت لزوم با خانواده ها تماس گرفته می شود.

مدیرعامل موسسه خیریه اوتیسم کاشان با اشاره به اینکه ساختمان مرکز سرای امید واقع در خیابان فاضل نراقی، روبروی سه راه علوی، کوچه زیارت گلچقانه‌ توسط خیرارجمند جناب آقای نبات ریز تامین شده است، بیان داشت: این مرکز به عنوان تنها مرکز خیریه آموزش و تواناسازی کودکان مبتلا به اوتیسم در شمال استان اصفهان در زیربنایی به مساحت ۳۰۰ متر مربع در دو طبقه با حضور تیم توانبخشی شامل گفتاردرمان، کاردرمان، ماساژور درمان و موسیقی درمان با ۹ مربی دوره های آموزشی به صورت تئوری و تجربی را برای کودکان مبتلا به اوتیسم ارائه می دهد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *