• شناسه خبر : 6996

مدیر بازرگانی کیانی کاشان:

قیمت برخی از لوازم اصلی جهیزیه در سال جاری نسبت به پارسال بین 50 تا 100 درصد افزایش داشته است

یکی از مدیران بازرگانی کیانی کاشان گفت: قیمت یک سری برندهای لاکچری از لوازم اصلی خانگی جهیزیه مثل یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، گاز و غیره در سال جاری نسبت به پارسال بین 50 تا 100 درصد افزایش قیمت داشته است.

احسان کیانی در گفت و گو با خبرنگار اهل کاشانم با اشاره به عدم واردات لوازم خانگی از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون اظهار داشت: این موضوع به همراه اعمال تحریم و همچنین افزایش قیمت دلار و به تبع آن کمبود عرضه در بازار از جمله مهمترین عوامل افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار کنونی است.

وی با بیان اینکه لوازم خانگی ثبت سفارش شده در گمرک نیز پاسخگوی حجم زیاد متقاضیان خرید لوازم خانگی نیست، ابراز داشت: این حجم از کالای موجود در گمرک فقط حدود چهار درصد حجم تقاضای بازار است.

مدیر بازرگانی کیانی کاشان با اشاره به اینکه با این اوضاع قاچاقچیان لوازم خانگی بسیار فعال و به اصطلاح کار آنها سکه است، تصریح کرد: یک سری از این قاچاقچی ها کالاهای بی کیفیت چینی را وارد کرده و مارک آن را پاک میکنند و با تقلب بجای یک مارک معروف آن کالای بی کیفیت را به مردم میفروشند.

بازرگانی کیانی کاشان

وی یکی از راهکارهای عدم ضرر ناشی از استفاده این کالاهای تقلبی را خرید از مراکز و فروشگاه های معتبر لوازم خانگی دانست و خاطرنشان کرد: راه دیگر استعلام کد محصول از شرکت اصلی سازنده آن مارک معتبر است و اگر آن محصول با تمام مشخصات ظاهری و فنی در آن سایت نمایش داده نشد، نشان می دهد که آن کالا تقلبی و بی کیفیت است.

کیانی با بیان اینکه کالاهای تقلبی و بی کیفیت خدمات پس از فروش ندارند، بیان داشت: بسیاری از این کالاها با قیمتهایی به مراتب ارزانتر از عرف بازار فروخته می شود و حتی مشخصات اصلی برخی از این اقلام مانند کولرگازی ( سایز و برچسب انرژی و بخصوص برند محصول ) به دروغ برای خریدار ذکر می شود.

وی تحریم ها را در برخی حوزه ها به عنوان یک فرصت برشمرد و یادآور شد: تحریم ها در مورد برخی از محصولات مانند یخچال، فر و اجاق گاز، هود و حتی ماشین لباسشویی و اسپیکر باعث شد که تولیدکنندگان داخلی این توانایی را به دست آورند که حتی 85 تا 90 درصد از محصولات خود را با کیفیت قابل قبول تولید و عرضه کنند.

مدیر بازرگانی کیانی کاشان تاکید کرد: برخی از محصولات تولیدی ایران به مراتب از محصولات مشابه چینی خود دارای کیفیت بهتری هستند.

وی با بیان اینکه قیمت لوازم خانگی چه داخلی و چه خارجی به نرخ دلار وابسته است، متذکر شد: دومین عامل در قیمت لوازم خانگی بحث عرضه و تقاضاست که کمبود عرضه در مقابل افزایش تقاضا می تواند باعث افزایش قیمت شود.

کیانی با اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی در چند مدت اخیر یادآور شد: افزایش قیمت دلار و همزمانی آن با کاهش عرضه باعث این افزایش قیمت لوازم خانگی شد به نحوی که قیمت یک سری برندهای لاکچری از لوازم اصلی خانگی جهیزیه مثل یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، گاز و غیره در سال جاری نسبت به پارسال بین 50 تا 100 درصد افزایش قیمت داشته است.

تسهیلات خرید برای لوازم خانگی

وی با اشاره به شرایط ویژه فروش این شرکت برای فراهم آوردن شرایطی آسان برای خرید لوازم خانگی افزود: بازرگانی کیانی پیرو قراردادی که با پست بانک بسته است محصولات خود را در قالب وامی سه ساله با نرخ کارمزد 18 درصد و حداکثر تا 500 میلیون ریال به خریداران عرضه می کند.

مدیر بازرگانی کیانی با بیان اینکه این وام بدون داشتن سابقه قبلی و بدون مسدود کردن مبلغ به خریدار واگذار می شود، گفت: برای استفاده از این وام تا سقف مبلغ 100 میلیون ریال یک ضامن، 300 میلیون ریال دو ضامن و برای استفاده تا سقف 500 میلیون ریال سه ضامن در نزد پست بانک لازم است.

وی افزود: این وام مخصوص استفاده تمام کالاهای موجود در فروشگاه این شرکت اعم از کالاهای داخلی و خارجی است.

کیانی یادآور شد: همشهریان عزیز کاشانی برای استفاده از این تسهیلات می توانند به یکی از دو شعبه بازرگانی کیانی واقعا در خیابان مدرس نبش سیاست 18 و یا بلوار مطهری روبروی کوچه قدیری هشت مراجعه کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *