• شناسه خبر : 605

نماینده مردم کاشان در مجلس:

اقتصاد صنعت ابریشم در کاشان زیرزمینی است/ بررسی موضوع استان شدن کاشان در جلسه هیات دولت

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس ابریشم و کربنات کلسیم را دو صنعت مهجور در این شهرستان عنوان کرد و افزود: 90 درصد ابریشم ایران در کاشان تولید می شود اما بدلیل داشتن یک اقتصاد زیرزمینی هیچ بازدهی مالی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، “سید جواد ساداتی نژاد” عصر دوشنبه در نشست شورای اداری کاشان که با حضور “سورنا ستاری” معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در اتاق بازرگانی این شهرستان برگزار شد، افزود: با وجود اینکه کاشان منبع کربنات کلسیم است این ماده را خام را به مبلغ کیلویی شانزده هزار تومان می فروشیم و کربنات کلسیم خوراکی را با قیمت هر کیلو پنجاه هزار تومان وارد می کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد باید از خام فروشی به فناوری تبدیل شود، افزود: چرا باید در کاشان با وجود ظرفیت های بالا آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی 10 درصد بیشتر از متوسط بیکاری در کشور باشد.

وی با اشاره به استقرار کانون های گل و اسانس در کاشان گفت: این اقتصاد برای ما تنها مایه زحمت شده است و تا زمانی که به حوزه فناوری کشیده نشود عایدی آن برای فرانسه و دیگر کشورهای دارای صنعت خواهد بود.

ساداتی نژاد از صدور مجوز سومین شهرک صنعتی کاشان در حوزه علم و فناوری تا هفته آینده خبر داد و افزود: چرا با وجود ظرفیت های گسترده دانشگاهی و علمی در کاشان امکان گرفتن مجوزمستقل وجود ندارد و باید زیر نظر شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان باشد.

نماینده مردم کاشان در مجلس اظهار داشت: کاشان بهترین آسمان شب را دارد و راه اندازی رصد خانه ملی کامو تا زمانی که به اقتصاد در شب وصل نشود مزیتش بی فایده خواهد بود.

ساداتی نژاد در پایان با بیان اینکه تاکنون کاشان میزبان 70 درصد از هیات دولت بوده است، گفت: در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت موضوع بار مالی ایجاد استان جدید با مرکزیت کاشان مطرح خواهد شد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *