• شناسه خبر : 5796

دانشگاه کاشان تا پایان سال تعطیل شد

دانشگاه کاشان در اطلاعیه ای اعلام کرد کلیه کلاس های آموزشی این دانشگاه تا پایان سال به صورت مجازی برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به مصوبات شورای آموزشی و شورای دانشگاه و مذاکرات انجام گرفته در«کمیته راهبری فعالیت های آموزشی به شیوه مجازی» موارد زیر در خصوص نحوه تشکیل کلاس‌های غیرحضوری و استفاده از سامانه‌های آموزش الکترونیکی برای تداوم آموزش به استحضار می رسد:

با توجه به عدم تشکیل کلاس‌ها از یکشنبه ۴ اسفند تا چهارشنبه ۷ اسفند ۹۸ و نظر به شرایط موجود و احتمال ادامه‌ وضعیت، پیرو مصوبه‌ شورای آموزشی و شورای دانشگاه مبنی بر جلوگیری از وقفه بیشتر در امور آموزشی و تشکیل کلاس‌ها، مقرر گردید مدرسین محترم (اعضای محترم هیات علمی و اساتید محترم مدعو) حتی الامکان با استفاده از یک یا تعدادی از راهکارهای پیشنهادی زیر نسبت به تداوم فعالیت های آموزشی و ارائه آموزش های لازم برای دروس نظری (غیرعملی) معادل حداقل سه هفته درسی تا پیش از پایان اسفند ۹۸ به صورت غیرحضوری اقدام نمایند.

الف) ارائه‌ محتوای آموزشی آفلاین شامل یک یا تعدادی از موارد زیر:

ویدیوهای آموزشی/ اسلایدهای درسی (ترجیحا به همراه صوت توضیحات)/ جزوات و یادداشت‌های درسی (ترجیحا به همراه صوت توضیحات)

ب) ارائه کلاس به صورت آنلاین با استفاده از یکی از ابزارهای زیر:

سامانه کلاس‌های مجازی دانشگاه/ oeec.kashanu.ac.ir

سامانه‌های ارتباطات تصویری با قابلیت اشتراک گذاری صفحه نمایش مانند اسکایپ یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ

خواهشمند است همکاران گرامی و اساتید محترم مدعو نسبت به تعیین بخش‌های مربوطه از کتاب مرجع درسی، ارائه تمرین‌های درسی و پیگیری مستمر پیشرفت آموزشی دانشجویان اهتمام داشته باشند.

از معاونین محترم آموزشی دانشکده‌ها تقاضا می‌شود که تمهیدات لازم برای اجرای موارد فوق را به عمل آورده و از اساتید محترم تقاضا نمایند دروس مربوطه را در ساعات قبلی کلاس های حضوری برگزار نمایند و از جابجایی ساعات کلاس به جهت ترافیک خطوط و محدودیت پهنای باند اکیدا خودداری فرمایند.

در خصوص درخواست نحوه استفاده از «سامانه کلاس‌های مجازی»، مشروط به تمهیدات دانشگاه و تامین و گسترش نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری لازم، ضرورت دارد معاون آموزشی دانشکده لیست کامل اساتید و دروس مد نظر به همراه لیست کامل دانشجویان را در اسرع وقت برای ایجاد شناسه به رییس دانشکده آموزشهای الکترونیکی و آزاد ارسال نمایند و متعاقبا ثبت کلاسها در سیستم پویا را پیگیری نمایند. لازم به ذکر است درخواست اکانت و… صرفاً مربوط به مدرسانی می شود که از شیوه «سامانه کلاس های مجازی» استفاده می نمایند و در سایر شیوه ها نیازی به آن نیست.

شماره تلفن همراه دانشجویان مندرج در لیست یک درس، در قسمت «مشخصات دانشجو» موجود است و همکاران گرامی می توانند جهت ایجاد گروه های درسی از آن بخش استفاده نمایند.

در نهایت لازم است زمان تشکیل کلاس ها مطابق با فرم پیوستی تکمیل و پس از تایید معاون آموزشی دانشکده/ رییس پژوهشکده، جهت ثبت به کارشناس ثبت حضور و غیاب کلاس ها ارسال گردد.

بدیهی است تمامی کلاس هایی که حسب شرایط حاضر، به صورت غیر حضوری تشکیل شده مورد تایید مدیریت امور آموزشی است و بر اساس همان فرم خوداظهاری پیوستی در سیستم ثبت و محاسبه می گردد.

موضوع تشکیل کلاس ها به شیوه مجازی در پورتال دانشجویان اطلاع رسانی می شود.

ضمن اینکه همکاران محترم دانشکده آموزش های الکترونیکی و آزاد، به زودی آموزش تصویری استفاده از امکانات را خدمتتان ارسال خواهند نمود، در صورت وجود ایراد و اشکال فنی، موضوع به کارشناسان محترم مرکز رایانه یا دانشکده آموزشهای الکترونیکی به شماره تلفن 55913255 سرکار خانم عربی یا 55913363 جناب آقای مهندس خدمتی  منعکس گردد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *