• شناسه خبر : 5744

از روز دوشنبه تا چهارشنیه:

احتمال وقوع سیلاب به دلیل تشدید سامانه بارشی در کاشان

رییس اداره هواشناسی کاشان از تشدید سامانه بارشی و برف در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه و احتمال وقوع سیلاب، آب گرفتگی معابر شهری و جاده ای این شهرستان بر اساس پیش بینی نقشه های هواشناسی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، عباس ارغوانی افزود: احتمال وقوع سیلاب، سیلابی شدن مسیل ها، آب گرفتگی معابر شهری و جاده ای و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی‌ با استان قم، ذوب برف و بالا آمدن رودخانه های محلی به سبب ورود سامانه بارشی شدید به شهرستان کاشان وجود دارد.

ارغوانی تصریح کرد: از اواخر ساعات امروز دوشنبه سامانه بارشی در شهرستان فعال می شود که سبب ایجاد ناپایداری های جوی به صورت بارش باران گاهی به صورت رگبار شدید باران، وزش باد شدید موقتی، رعدو برق و احتمال تگرگ و وقوع صاعقه می گردد.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی تا اوخر روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت، افزود: از روز سه شنبه بارش سرتاسر شهرستان را فرا خواهد گرفت و بارش ها در مناطق کوهستانی بیشتر به صورت برف خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان با اشاره به اینکه در روزهای اول بیشتر شاهد هوایی بارانی به خصوص در نواحی شمالی تر شهرستان مثل مشکات و سفید شهر خواهیم بود، افزود: طی روز چهارشنبه نیز در مناطق مرتفع و سردسیری کاشان شرایط بارش رگبار باران و برف توامان انتظار می رود.

ارغوانی خاطرنشان کرد: میزان بارش تجمعی طی روزهای سه شنبه و ‌چهارشنبه بین 30 تا 40 میلی متر  پیش بینی می شود د لذا لازم است تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه ها و مسیل ها و اجتناب از سفرهای غیر ضروری اتخاذ شود.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *